Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29260
Author: Δαλαμαγκίδη, Σοφία
Title: Ο χορός στο μάθημα της μουσικής στο δημοτικό σχολείο: εκπαιδευτική έρευνα
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία
Supervisor: Στάμου, Λελούδα
Abstract: Οι μουσικοκινητικές προσεγγίσεις, η πραξιακή θεώρηση της μουσικής και τα επιστημονικά ευρήματα στον τομέα της νευροφυσιολογίας στηρίζουν, ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα, τη σύζευξη μουσικής και κίνησης για την καλύτερη κατανόηση και βίωση της μουσικής εμπειρίας. Η βιβλιογραφία παρέχει σημαντικά ευρήματα που αιτιολογούν τη διδασκαλία του χορού στο μάθημα της μουσικής. Ωστώσο, στην πράξη φαίνεται ότι ο χορός έχει δευτερεύουσα σημασία. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διαπιστώσει το βαθμό σύνδεσης ανάμεσα στη μουσική και το χορό, στο μάθημα της μουσικής, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας. Συγκεκριμένα μελετά την αξιοποίηση του χορού ως εκπαιδευτικό μέσο από την πλευρά των εκπαιδευτικών μουσικής και το βαθμό στον οποίο ο χορός υποστηρίζεται από το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής. Για την υλοποίηση των στόχων της έρευνας πραγματοποιήθηκαν δέκα ημιδομημένες συνεντεύξεις εκπαιδευτικών μουσικής και η κριτική αποδόμηση του Προγράμματος Σπουδών Μουσικής ως προς τη θέση του χορού. Η έρευνα έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι ο χορός συμβάλλει θετικά στη μουσική μάθηση των μαθητών του Δημοτικού σχολείου, αλλά συχνά συναντούν εμπόδια στην αξιοποίησή του. Βρέθηκε επίσης ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί τονίζουν το θέμα της επιμόρφωσης σε αυτό τον τομέα.
Keywords: Χορός
Μουσική Εκπαίδευση
Δημοτικό Σχολείο
Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DalamagkidiSofiaMsc2023.pdf534.34 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons