Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29244
Author: Τσακίρογλου, Χρήστος
Title: Καθολικός σχεδιασμός, Πολυαισθητηριακή εκπαίδευση και κοινοτικές τέχνες. Το παράδειγμα του μουσικού θεάτρου ως συμπεριληπτική μορφή τέχνης των παραπάνω φιλοσοφιών-πρακτικών και η εφαρμογή του σε μη τυπικά - κοινοτικά πλαίσια.
Alternative Titles: Unversal design, multisensory education and community arts. The example of music theater as an inclusive art form of the above philosophies-practices and its application in non-formal - community contexts.
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία
Supervisor: Βαρβαρίγου, Μαρία
Abstract: Το Μουσικό Θέατρο σε όλες του τις εκφάνσεις – αρχαία τραγωδία, comedia del’arte, όπερα, οπερέτα, μιούζικαλ, πειραματικό θέατρο του 20ου αιώνα, νέο μουσικό θέατρο κ.α. – περιλαμβάνει και ενσωματώνει μία σειρά από τέχνες, όπως μουσική, υποκριτική, χορό, σκηνογραφία, ενδυματολογία, σύνθεση μουσικής, συγγραφή σεναρίου, αλλά και επιπλέον στοιχεία. Ως Gesamtkunstwerk (καθολικό/ολικό έργο τέχνης) το μουσικό θέατρο μπορεί να λειτουργήσει συμπεριληπτικά σε τυπικά και μη τυπικά – κοινοτικά εκπαιδευτικά πλαίσια, καθώς ο κάθε συμμετέχοντας της εκάστοτε παραγωγής έχει τη δυνατότητα να επιτελέσει όποιον ρόλο επιθυμεί ή στον οποίο μπορεί να ανταπεξέλθει π.χ. κάποιοι αναλαμβάνουν να τραγουδάνε, άλλοι παίζουν μουσική, κάποιοι είναι υπεύθυνοι για την σκηνογραφία, κάποιοι αναλαμβάνουν το ενδυματολογικό κομμάτι της παραγωγής κ.ο.κ.. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το Μουσικό Θέατρο ως μορφή τέχνης περιλαμβάνει στοιχεία του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση, της πολυαισθητηριακής εκπαίδευσης και των κοινοτικών τεχνών. Η παρούσα μελέτη επομένως, στόχο έχει να αναδείξει το μουσικό θέατρο ως μία μορφή τέχνης, η οποία συμπεριλαμβάνει τις φιλοσοφίες – μεθοδολογίες του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση, της πολυαισθητηριακής εκπαίδευσης και των κοινοτικών τεχνών και τον τρόπο με τον οποίο ως συνολικό έργο τέχνης λειτουργεί συμπεριληπτικά σε διάφορα τυπικά και μη τυπικά – κοινοτικά πλαίσια. Τέλος, η μελέτη αποτελεί μία προσωπική συνθετική θεώρηση των τριών παραμέτρων που πραγματεύεται η εργασία.
Keywords: Μουσικό Θέατρο
Gesamtkunstwerk
Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση
UDL
Πολυαισθητηριακή Εκπαίδευση
Πολυαισθητηριακή Διδασκαλία - Μάθηση
Κοινοτικές Τέχνες
Συμπερίληψη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsakiroglouChristosMsc2023.pdf1.46 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons