Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28765
Author: Δημητρέλης, Νικόλαος Μάριος
Title: Η πράσινη επιχειρηματικότητα ως εργαλείο ανάπτυξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Date Issued: 2023
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φορολογική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων
Supervisor: Σουμπενιώτης, Δημήτριος
Abstract: Το ενδιαφέρον για την πράσινη επιχειρηματικότητα έχει αυξηθεί ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια λόγω της ανάγκης διατήρησης των πόρων της γης και της προβλημάτων που έχουν προκληθεί από την καταστροφή του περιβάλλοντος. Παρατηρείται έντονα ότι οι πρακτικές πράσινης επιχειρηματικότητας προσφέρουν καλύτερο και πιο επιτακτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για μια επιχείρηση μέσω της πράσινης επιχειρηματικής καινοτομίας. Η ιδέα της πράσινης επιχειρηματικότητας βασίζεται στην ικανότητα των ιδιοκτητών των επιχειρήσεων να διαφοροποιούν τις ιδέες και να εφαρμόζουν νέες έννοιες που προωθούν ένα περιβάλλον στο οποίο οι πολίτες είναι ασφαλείς. Ως εκ τούτου, ολοένα και περισσότερες υιοθετούν πράσινες πρακτικές. Ωστόσο, η έλλειψη ετοιμότητας όσον αφορά τους εργαζόμενους, τις ιδέες και τη δημιουργικότητα, αποτελούν τροχοπέδη στην εφαρμογή των πράσινων πρακτικών. Παρόλα αυτά, οι επιχειρήσεις που διέπονται από καινοτομία, είναι σε θέση να εφαρμόσουν με επιτυχία τις πράσινες πρακτικές και να ξεπεράσουν άλλα ανταγωνιστικά προϊόντα στις αγορές. Ως εκ τούτου, οι διευθυντές των εταιρειών πρέπει να κατευθύνουν σε μια στρατηγική βιωσιμότητας ευθυγραμμισμένη με την μοντέρνα πράσινη προσέγγιση ως άξονα για τις οικονομικές τους δραστηριότητες. Μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, που πραγματοποιήθηκε, προέκυψε πως οι εταιρείες ενσωματώνουν πλέον πράσινες επιχειρηματικές λύσεις που αυξάνουν την αξία τόσο για τις ίδιες τις επιχειρήσεις όσο και για τα ενδιαφερόμενα μέρη τους. Οι καταναλωτές πλέον αξιολογούν τις εταιρείες με γνώμονα την πράσινη συμμόρφωση και με την τάση να υιοθετούν την πράσινη επιχειρηματικότητα, καθώς έχει καταστεί απαραίτητο, οι εταιρείες να αναλάβουν συλλογικά την ευθύνη και να εμπλακούν σε ενέργειες που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Keywords: Πράσινη επιχειρηματικότητα
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Πράσινο μάρκετινγκ
Βιωσιμότητα
Καινοτομία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DimitrelisNikolaosMariosMsc2023.pdf483.66 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons