Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27679
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ζαρίας, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Δανάς, Χρήστος | el |
dc.date.accessioned | 2022-10-10T09:10:48Z | - |
dc.date.available | 2022-10-10T09:10:48Z | - |
dc.date.issued | 2022 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27679 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022. | el |
dc.description.abstract | Κατά καιρούς οι παλιοί λαϊκοί οργανοπαίχτες και συγκεκριμένα οι βιολιστές, ανάλογα με την περιοχή και τις συνθήκες, προσάρμοζαν το παίξιμό τους με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να γίνεται αρεστό στους ανθρώπους της κάθε περιοχής και του κάθε χωριού στο οποίο έπαιζαν. Πιο συγκεκριμένα, η διαποίκιλση που χρησιμοποιούσαν κατά τον τρόπο ερμηνεία τους, καθώς και η επιλογή συγκεκριμένων τεχνικών του δοξαριού, είχε ως στόχο την ευχαρίστηση και την μουσική ακουστική τέρψη του ακροατή. Για τον λόγο αυτό, η τεχνική που εφάρμοζε ο κάθε οργανοπαίχτης διαμόρφωνε τον προσωπικό ερμηνευτικό του χαρακτήρα, την δική του προσωπικότητα και πινελιά σε αυτό που ερμήνευε. Ο Πέτρος Δεληγιάννης συνιστούσε μία τέτοια περίπτωση λαϊκού πρακτικού οργανοπαίχτη με έντονη παρουσία και εμφανίσεις στην ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου. Ο τρόπος παιξίματος του βιολιού ήταν άρτιος και ξεχώριζε κατά πολύ από αρκετούς βιολιστές της εποχής του. Ορισμένα χαρακτηριστικά της ερμηνευτικής του δεξιοτεχνίας θα μπορούσαν να είναι μεταξύ άλλων: μοτίβα, πολλά στολίδια, γρήγορα περάσματα, πολύηχα και άρτια τεχνική του δοξαριού, κατατάσσοντάς τον στην χωρία των σπουδαιότερων βιολιστών της Ελλάδας. Στη συγκεκριμένη εργασία επιχειρείται η μελέτη, η αποδόμηση και η ανάλυση του ιδιωματικού παιξίματος του Πέτρου Δεληγιάννη, μέσα από τις καταγεγραμμένες ηχογραφήσεις που πραγματοποίησε. Αναλυτικά, παρουσιάζονται τα βιογραφικά του στοιχεία και οι συνεργασίες. Έπειτα, επιχειρείται η αναλυτική καταγραφή των σκοπών: Φράσσα, Σκάρος του βουνού και του κάμπου και Μοιρολόι. Στη συνέχεια, λαμβάνει χώρα η ανάλυση των τεχνικών του αριστερού και του δεξιού χεριού στους τρεις παραπάνω σκοπούς. | el |
dc.format.extent | 60 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Παραδοσιακό βιολί | el |
dc.subject | Βιολί | el |
dc.subject | Ηπειρώτικη μουσική | el |
dc.subject | Μουσική | el |
dc.subject | Δανάς | el |
dc.subject | Λαϊκό βιολί | el |
dc.title | Το βιολιστικό ιδίωμα του Πέτρου Δεληγιάννη (Πετρέφ) | el |
dc.title.alternative | The violinistic idiom of Petros Deligiannis (Petref) | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες και Τέχνες της Μουσικής | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες και Τέχνες της Μουσικής (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DanasChristosMsc2022.pdf | Το βιολιστικό ιδίωμα του Πέτρου Δεληγιάννη (Πετρέφ) | 5.35 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License