Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26958
Author: Πανικίδου, Μαρία
Title: Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλείο μάρκετινγκ στην επιλογή προορισμού ιατρικού τουρισμού
Alternative Titles: The influence of social media as a marketing tool in the choice of medical tourism destination
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Supervisor: Αλετράς, Βασίλειος
Abstract: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται ευρέως για επικοινωνία και προώθηση στον τουριστικό κλάδο, επιτρέποντας την παροχή πληροφοριών σε υπάρχοντες και δυνητικούς τουρίστες. Επιπρόσθετα, οι πάροχοι των υπηρεσιών μπορούν να χρησιμοποιήσουν μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη βελτίωση της ευαισθητοποίησης, της στάσης και της δέσμευσης των πελατών τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει εάν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να έχουν αντίκτυπο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στον τομέα του ιατρικού τουρισμού και το κατά πόσο έχουν τη δύναμη να καθοδηγήσουν την επιλογή προορισμού των τουριστών μέσω του περιεχόμενου τους. Για τον σκοπό αυτό διεξήχθη ποσοτική έρευνα σε δείγμα 232 χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης με χρήση κατάλληλου ερωτηματολογίου. Έπειτα πραγματοποιήθηκε, ανάλυση των δεδομένων στο λογισμικό στατιστικής επεξεργασίας SPSS. Για την ανάλυση επιλέχθηκαν οι έλεγχοι επαγωγικής στατιστικής t-test και one-way ANOVA, ο συντελεστής συσχέτισης του Pearson και η πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν ότι ο ρόλος του eWOM στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ζωτικής σημασίας για τους χρήστες και τους δυνητικούς χρήστες υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού καθώς έχει άμεση και θετική επίδραση στην επιλογή ιατρικού προορισμού. Σημαντικοί παράγοντες του eWOM στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μπορεί να συμβάλουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στον τομέα του ιατρικού τουρισμού είναι η αξιοπιστία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε ζητήματα πληροφόρησης καθώς και τα οφέλη που παρέχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην πραγματοποίηση ενός ταξιδιού ιατρικού τουρισμού. Επιπρόσθετα, η χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να συμβάλει θετικά στην εικόνα ενός προορισμού και αυτό μπορεί να έχει μεγαλύτερη επίδραση στην τελική απόφαση των δυνητικών τουριστών. Συνοπτικά τα αποτελέσματα της μελέτης αναδεικνύουν τη σημαντικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον τομέα του ιατρικού τουρισμού και επιβεβαιώνουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν ένα αποδοτικό εργαλείο marketingστον τομέα του ιατρικού τουρισμού.
Keywords: Ιατρικός τουρισμός
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PanikidouMariaMsc2022.pdf1.87 MBAdobe PDFView/Open
PanikidouMariaMsc2022present.pdf750.84 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons