Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26943
Author: Λέρα, Μόνικα
Title: Στρατηγική μάρκετινγκ εν μέσω παγκόσμιας κρίσης και οι επιπτώσεις στην ποιότητα της υγειονομικής περίθαλψης: μια μελέτη περίπτωσης στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή
Alternative Titles: Marketing strategy amid global crisis and the impact on healthcare quality: a case study in assisted reproduction
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η επίδραση μιας παγκόσμιας κρίσης σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα είναι καθοριστική με άμεσες προεκτάσεις στην εφαρμοζόμενη στρατηγική Μάρκετινγκ των εταιρειών. Στον κλάδο της υγείας παρατηρείται αντίστοιχη τάση όπου κρίνεται απαραίτητη η αξιολόγηση της επίδρασης αυτής στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης. Η παρούσα μελέτη έχει ως σκοπό την ανάλυση της στρατηγικής Μάρκετινγκ εν μέσω μιας παγκόσμιας κρίσης και την επίδραση στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας σε μια μονάδα ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, τη Newlife IVF Greece. Η προσπάθεια αυτή αποσκοπεί στην κάλυψη ενός παρατηρούμενου ερευνητικού κενού στην διεθνή βιβλιογραφία και αρθρογραφία σχετικά με το Μάρκετινγκ εν μέσω παγκόσμιας κρίσης και τις υπηρεσίες υποβοηθούμενης αναπαραγωγής στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη σε ασθενείς που ταξιδεύουν για θεραπεία από το εξωτερικό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του ερωτηματολογίου SERVQUAL, στο οποίο ενσωματώθηκαν 3 επιπλέον διαστάσεις σε ένα σύνολο 8 επιπλέον ερωτήσεων. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από 103 ασθενείς εξωτερικού της κλινικής. Η αξιοπιστία εσωτερικής συνέπειας του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε με τον υπολογισμό του συντελεστή Cronbach’s α. Πραγματοποιήθηκε επίσης περιγραφική καθώς και επαγωγική στατιστική ανάλυση των δεδομένων. Κατά την επαγωγική στατιστική ανάλυση έγινε έλεγχος συσχετίσεων με τη χρήση των ελέγχων Spearman’s ρ και Eta (η) coefficient για τη σύγκριση των αποτελεσμάτων όλων των διαστάσεων του ερωτηματολογίου και των δημογραφικών στοιχείων για την ηλικία, το επίπεδο εκπαίδευσης και οικογενειακής κατάστασης των ασθενών. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε ανάλυση διακύμανσης με χρήση του ελέγχου one-way ANOVA όπου χρησιμοποιήθηκαν τα αποτελέσματα όλων των διαστάσεων του ερωτηματολογίου με τις διαφορετικές ομάδες ασθενών με βάση την ηλικία, την οικογενειακή κατάσταση και το επίπεδο εκπαίδευσης. Τέλος, πραγματοποιήθηκε ανάλυση πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης (Multiple Linear Regression Analysis) με εξαρτημένες μεταβλητές την ικανοποίηση, την αφοσίωση και το Word of Mouth των ασθενών, ενώ ως ανεξάρτητες μεταβλητές ορίστηκαν οι επιμέρους διαστάσεις της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών. Από την ανάλυση τη έρευνας προκύπτει πως η αντιλαμβανόμενη ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών της υπό μελέτη κλινικής υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, Newlife IVF Greece, είναι πολύ υψηλή για τους ασθενείς.
Keywords: Μάρκετινγκ
Παγκόσμια κρίση
COVID-19
Ποιότητα υπηρεσιών
Υπηρεσίες υγείας
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή
SERVQUAL
Ιατρικός τουρισμός
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LeraMonikaMsc2021.pdf1.64 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons