Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26828
Author: Μαχανίδου, Παρθένα
Title: Διαφήμιση με στόχο την ευαισθητοποίηση των ατόμων για τον εμβολιασμό κατά του Covid-19
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η πανδημία του Covid-19 δεν έχει αλλάξει μόνο την ανθρώπινη ζωή και τις αξίες αλλά έχει επηρεάσει και διάφορους τομείς όπως η υγεία, η οικονομία, το μάρκετινγκ, η διαφήμιση κ.α. Στην προσπάθεια της η Ελληνική κυβέρνηση να προστατεύσει τη δημόσια υγεία και να προωθήσει τον εμβολιασμό όλου του πληθυσμού της χώρας βασίστηκε σε μια σειρά διαφημιστικών σποτ στο σύνολο μιας διαφημιστικής καμπάνιας με σκοπό να προσφέρει γνώση, ενημέρωση και να ασκήσει πειθώ. Οι διαφημίσεις προβάλλονται τόσο στην τηλεόραση όσο και στα κοινωνικά μέσα με σκοπό να πετύχουν μαζική ενημέρωση όλων των ηλικιακών ομάδων. Σκοπός: Σκοπός της έρευνας είναι να οριστεί το θεωρητικό πλαίσιο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ στην υγεία και παράλληλα να διαπιστωθεί ο βαθμός που επηρεάζουν τα δύο αυτά μέσα τη δημόσια υγεία σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση καταστάσεων εν καιρώ παγκόσμιας πανδημίας. Πιο συγκεκριμένα, θα διερευνήσουμε το βαθμό που η διαφημιστική καμπάνια για τον εμβολιασμό κατά του Covid-19 έχει επηρεάσει τη συμπεριφορά, τη στάση και την απόφαση μιας ομάδας γενικού πληθυσμού. Μεδοδολογία: Για να οριστούν βασικές έννοιες και το θεωρητικό πλαίσιο, διενεργήθηκε μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας από άρθρα που συλλέχθηκαν από βάσεις δεδομένων όπως το pub med, το google scholar και το research gate. Στο ερευνητικό κομμάτι, για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο με τη χρήση της εφαρμογής Google Forms. Η καταγραφή των δεδομένων της έρευνας πραγματοποιήθηκε στο λογισμικό IBM SPSS ® v.26. Αποτελέσματα: Ο πληθυσμός, σύμφωνα με τις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου, έχει παρακολουθήσει τουλάχιστον μια διαφήμιση που αφορά το covid-19 σε ποσοστό 47,9 %. Αυτοί που είδαν διαφήμιση, το 40,6% θεωρεί ότι ήταν πειστικές (25,5% του συνόλου). Το 17,4% αυτών που είδαν δεν έχουν άποψη για την πειστικότητα. Από αυτούς που έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον μια διαφήμιση, το 55,1% (25,9% του δείγματος) δίνει λίγο έως πολύ σημασία στις διαφημίσεις με το 14,5% να μην έχει άποψη, αν δίνει σημασία! Υπέρ του εμβολιασμού δηλώνει το 58,6% του δείγματος ενώ το 9% είναι αναποφάσιστο. Το 32,4% τάσσεται κατά, λίγο έως πολύ, του εμβολιασμού. Θα εμβολιαστεί δηλώνει το 56,6% του δείγματος ενώ το 13,8% δηλώνει αναποφάσιστο. Το 28,6% δηλώνει ότι δεν 8 θα εμβολιαστεί. Εμβολιασμένο δηλώνει το 46,9% του δείγματος ενώ το 50,3% δεν έχει πραγματοποιήσει εμβολιασμό. Συμπεράσματα: Από τα αποτελέσματα της έρευνας συμπεραίνουμε πως οι διαφημίσεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών ακόμη και σε θέματα υγείας. Μπορεί η ποιότητα των διαφημίσεων και τα άτομα που επιλέχθηκαν για την παρουσίαση αυτών να κρίθηκαν ακατάλληλα από τους ερωτηθέντες, ωστόσο η επιρροή που άσκησε στο μεγαλύτερο ποσοστό ήταν θετική. Οι περισσότεροι από αυτούς συμφώνησαν πως οι διαφημίσεις προσέφεραν ενημέρωση και πληροφόρηση επηρεάζοντας την απόφαση τους σχετικά με τον εμβολιασμό κατά του Covid-19, τάσσοντας τους υπέρ αυτού.
Keywords: Διαφημιστική εκστρατεία
Covid-19
Εμβολιασμός
Η διαφήμιση στην υγεία
Το μάρκετινγκ στην υγεία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MachanidouParthenaMsc2021.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons