Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25934
Author: Κουκουβίτη, Μαρία-Μαρίνα
Title: Διερεύνηση της επίδρασης των συνηθειών στοματικής υγείας και υγιεινής και του οδοντιατρικού άγχους στην ανάμιξη και τη συμπεριφορά του καταναλωτή κατά την επιλογή οδοντιατρικών προϊόντων
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Τις τελευταίες δεκαετίες η πληθώρα των οδοντιατρικών προϊόντων έχει προσδώσει τεράστια ποικιλία, αλλά και δυσκολίες στους καταναλωτές ως προς τις επιλογές τους. Η παρούσα μελέτη προσπαθεί να διαλευκάνει μια πτυχή του θέματος και συγκεκριμένα να απαντήσει στο ερώτημα αν σχετίζεται και σε ποιο βαθμό η καταναλωτική συμπεριφορά στην επιλογή οδοντιατρικών προϊόντων με τις συνήθειες στοματικής υγείας και υγιεινής και με το οδοντιατρικό άγχος. Κατά συνέπεια διερευνήθηκε ο βαθμός επιρροής των παραπάνω παραγόντων μέσα από την έννοια της ανάμιξης του καταναλωτή, των διαστάσεων ενός οδοντιατρικού προϊόντος (οδοντόβουρτσα) και της τιμής αυτού, ανάλογα με το βαθμό ενδιαφέροντος που τους αποδίδεται. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι η υποκειμενική αξιολόγηση της στοματικής υγείας επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο ανάμιξης με τα οδοντιατρικά προϊόντα, αλλά και τη σημασία που αποδίδεται στα χαρακτηριστικά. Τα άτομα που αξιολογούν υψηλότερα τη στοματικής τους υγεία παρουσιάζουν υψηλότερο επίπεδο ανάμιξης και έτσι πέραν του ότι ασχολούνται συστηματικότερα με την αγοραστική απόφαση, ενδιαφέρονται και για τη γενικότερη στοματική τους υγεία, ώστε να τη διατηρούν σε ικανοποιητικό επίπεδο. Αντίστοιχα, η υποκειμενική αξιολόγηση της γενικής υγείας συνδέθηκε με την ποιότητα. Συμπληρωματικά, τα αντιπροσωπευτικά γνωρίσματα του προϊόντος οδοντόβουρτσα (χαρακτηριστικά, ποιότητα, συσκευασία, εμφάνιση, επωνυμία, τιμή) είχαν σημαντική συσχέτιση με το επίπεδο ανάμιξης του καταναλωτή, ενώ για τη μεταβλητή του οδοντιατρικού άγχους δεν παρατηρήθηκε κάποια στατιστικά σημαντική σχέση. Συμπερασματικά, το επίπεδο ανάμιξης του καταναλωτή με ένα προϊόν περιλαμβάνει μια ολόκληρη νοοτροπία, επομένως η σύνδεση αυτού με την αυξημένη αξιολόγηση της στοματικής υγείας και με ορισμένες συνήθειες στοματικής υγιεινής είναι ιδιαίτερα σημαντική για την προώθηση της στοματικής υγείας.
Keywords: Ανάμιξη
Συνήθειες στοματικής υγιεινής
Στοματική υγεία
Οδοντιατρικό άγχος
Καταναλωτής
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoukouvitiMariaMarinaMsc2021.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons