Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25908
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚόμνιος, Κομνηνόςel
dc.contributor.advisorΑλεξανδροπούλου-Αιγυπτιάδου, Ευγενίαel
dc.contributor.authorΜαυρουδή, Αγάπηel
dc.date.accessioned2021-11-08T12:11:00Z-
dc.date.available2021-11-08T12:11:00Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25908-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει το ευρύ πεδίο της τεχνολογίας της Τεχνητής Νοημοσύνης εστιάζοντας στην εξέταση των αυτόνομων οχημάτων, τα οποία δεν απαιτούν την παρουσία οδηγού, όπως αυτός συλλαμβάνεται υπό την παραδοσιακή έννοια. Στην περίπτωση αυτή, αναμένονται ρηξικέλευθες αλλαγές, οι οποίες εν μέρει θα κινηθούν προς μια θετική κατεύθυνση αλλά συγχρόνως θα πυροδοτήσουν νέους κινδύνους, για τον περιορισμό των οποίων απαιτείται να εργαστεί η επιστημονική κοινότητα. Κατόπιν της σκιαγράφησης των κρίσιμων γνωρισμάτων των υπό εξέταση τεχνολογιών, προσεγγίζεται η στοχοθεσία της ευρωπαϊκής έννομης τάξης, η οποία υιοθετώντας μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση βασισμένη στην εμπιστοσύνη των πολιτών, φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στη διεθνή σκηνή επενδύοντας στον τομέα αυτόν. Από τη μια, η ανάγκη συλλογής μεγάλου όγκου δεδομένων για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των συστημάτων και από την άλλη, η επίσης μεγάλη παραγωγή νέων δεδομένων, θέτει επί τάπητος ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων, τα οποία πρέπει να τύχουν ανάλογης προστασίας υπό το φως του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων. Ένα πεδίο κομβικής σημασίας παραμένει η ρύθμιση της αστικής ευθύνης σε περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος ενόψει των περισσότερων εμπλεκόμενων μερών, ήτοι του χρήστη ή ιδιοκτήτη του οχήματος, του παραγωγού ή και του ίδιου του συστήματος υπό την προϋπόθεση απόδοσης σε αυτό νομικής προσωπικότητας. Σε κάθε περίπτωση, οι προκλήσεις που τίθενται είναι πολυδιάστατες και πέραν της επιλογής του καταλληλότερου νομοθετικού καθεστώτος ως προς την ευθύνη συνδέονται με την ασφάλεια των συστημάτων και την εν γένει διαχείριση της πολυπλοκότητάς τους ήδη από το πειραματικό στάδιο.el
dc.format.extent117el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΤεχνητή Νοημοσύνηel
dc.subjectΑυτόνομα οχήματαel
dc.subjectΓενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένωνel
dc.subjectΑστική ευθύνηel
dc.subjectΝομική προσωπικότηταel
dc.titleΑυτόνομα οχήματα: αστική ευθύνη και ζητήματα προσωπικών δεδομένωνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δίκαιο και Πληροφορικήel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Δίκαιο και Πληροφορική (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MavroudiAgapiMsc2021.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons