Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25421
Author: Κανάκης, Αλέξιος
Title: Παρεχόμενες υπηρεσίες στον ιαματικό τουρισμό και αξιολόγηση των αντιλήψεων της ζήτησης: χαρακτηριστικά, κίνητρα και εμπειρίες των καταναλωτών.
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Supervisor: Βασιλειάδης, Χρήστος
Abstract: Ο Ιαματισμός αποτελεί εν πολλοίς μια διαχρονικά αξιοποιήσιμη για την χώρα μας οικονομική δραστηριότητα που συγκαταλέγεται στον τουρισμό υγείας και ευεξίας. Η δραστηριότητα αυτή θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να εξελιχθεί μελλοντικά σε προσοδοφόρο συντελεστή της Οικονομίας μας. Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στο να συμβάλλει στην ανάδειξη των χαρακτηριστικών συμπεριφοράς των χρηστών υπηρεσιών Θερμαλισμού με σκοπό την πληρέστερη αποτύπωση του γιατί επιλέγουν οι πελάτες -και επομένως η Ζήτηση- τις υπηρεσίες και τα προϊόντα Θερμαλισμού. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η βιβλιογραφία παρουσιάζει σημαντικό ερευνητικό κενό σε θέματα πρόσφατων και επίκαιρων μελετών και ερευνητικών διαπιστώσεων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς των ελληνικών κέντρων Θερμαλισμού. Κατά βάση η παρούσα μελέτη και παρά τις αρχικές αισιόδοξες προσδοκίες για το περιεχόμενο των αποτελεσμάτων της, αντανακλά τη συμπεριφορά των πελατών σε ένα περιβάλλον κοινωνικοοικονομικής και υγειονομικής κρίσης που συνδέθηκε λόγω των περιστάσεων με την Πανδημία του ιού COVID-19. Ίσως λοιπόν αυτή η ιδιαιτερότητα να συνεισφέρει και στην περιγραφή πελατών που φαίνεται να είναι περισσότερο «δεσμευμένοι» με την υπηρεσία παρά το μη ομαλό και πρόσφορο περιβάλλον που βιώνουν οι φορείς ανάπτυξης των οικονομικών δραστηριοτήτων στην χώρα μας. Για την ευκολότερη και ακριβέστερη συλλογή αποτελεσμάτων και δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο με 5/βαθμες και 10/βαθμες κλίμακες τύπου Likert ερωτήσεις κατά τις οποίες ο κόσμος κλήθηκε να βαθμολογήσει την ποσότητα επιρροής του από διαφόρους παράγοντες παρακίνησης και την συνολική του εμπειρία κατά την επίσκεψη στο εκάστοτε ιαματικό κέντρο. Από την συλλογή δεδομένων 41 ατόμων, βρέθηκε πως οι κινητήριοι παράγοντες ιατρικά οφέλη και σύνδεση με την φύση, που παρείχαν τα ιαματικά κέντρα που επισκέφθηκαν, αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες που παρακίνησαν τους καταναλωτές στην επιλογή κέντρου Θερμαλισμού και υπηρεσιών με τους παράγοντες κοινωνικοποίηση και πολυτέλεια να αποτελούν τους λιγότερο σημαντικούς. Επιπλέον, στην παρούσα μελέτη βρέθηκε και πως η θερμοκρασία του νερού και η καθαρότητά του αποτέλεσαν χαρακτηριστικά επιρροής των καταναλωτών με την αθροιστική πλειοψηφία των τουριστών Θερμαλισμού να μένουν ικανοποιημένοι τόσο από την παροχή όσο και από την ποιότητα των υπηρεσιών. Στο τέλος της διπλωματικής γίνεται μια προσπάθεια για την ερμηνεία των αποτελεσμάτων, εξάγοντας κάποια συμπεράσματα και προτάσεις βελτίωσης της παρούσας κατάστασης.
Keywords: Ιαματικός Τουρισμός
Παρεχόμενες Υπηρεσίες
Καταναλωτική Συμπεριφορά
Ζήτηση
Κινητήριοι Παράγοντες
Ιαματισμός - Θερμαλισμός
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KanakisAlexiosMsc2021.pdf2.75 MBAdobe PDFView/Open
KanakisAlexiosMsc2021present.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons