Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24806
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.advisorΓκίνογλου, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΕυαγγελίδου, Ζωγραφιάel
dc.date.accessioned2020-12-19T16:34:47Z-
dc.date.available2020-12-19T16:34:47Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24806-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΤο επιχειρηματικό περιβάλλον τα τελευταία χρόνια, μετά την διεθνή οικονομική κρίση, αντιμετώπισε πολλαπλές προκλήσεις στον τομέα της χρηματοδότησής του. Η γραφειοκρατία και κρατικός παρεμβατισμός, πολλές φορές δημιουργεί ένα δύσκαμπτο περιβάλλον ανάπτυξης με περιορισμούς στη χρηματοδότηση. Σε πολλές χώρες του κόσμου οι επενδυτές και κυρίως οι νεοεισερχόμενοι στον επιχειρηματικό στίβο, προκειμένου να υλοποιήσουν το επαγγελματικό τους “project” στρέφονται σε εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης πέρα από το συμβατικό χρηματοπιστωτικό σύστημα. Το crowdfunding, η χρηματοδότηση από το πλήθος είναι μια τέτοια πηγή άντλησης φθηνών κεφαλαίων. Συμβάλει στη δημιουργία μιας πιο ανταγωνιστικής και καινοτόμας χρηματοοικονομικής αγοράς, εξευρίσκοντας σε σύντομο χρονικό διάστημα τα απαιτούμενα κεφάλαια κίνησης. Ιστορικά, το crowdfunding ως πηγή χρηματοδότησης είναι γνωστό από την αρχαιότητα, παρόλα αυτά, νομοθετικά δεν είναι περιγεγραμμένο στον ίδιο βαθμό σε όλες τις χώρες. Στην Ελλάδα το θεσμικό πλαίσιο της χρηματοδότησης και της φορολογικής του αντιμετώπισης είναι σε πρώιμο στάδιο. Τη μέγιστη συνεισφορά στην ανάπτυξη του crowdfunding έχουν οι εξειδικευμένες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, οι οποίες «φιλοξενούν» τον επιχειρηματία και τους χρηματοδότες του, καθώς επίσης και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαχέουν την πληροφορία τάχιστα. Μέσα από μια ιστορική διαδρομή προσπαθούμε να γνωρίσουμε τη μορφή αυτή της χρηματοδότησης και τις ανάγκες που έρχεται να καλύψει στο σύγχρονο επιχειρηματικό πεδίο αξιοποιώντας επαρκώς τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Αναλύουμε το νομοθετικό πλαίσιο που έχει ήδη αναπτυχθεί σε χώρες που προσπάθησαν να θωρακίσουν και να περιγράψουν αυτή την εναλλακτική μορφή άντλησης κεφαλαίων. Η Ελλάδα προσπαθώντας να εναρμονιστεί με το νομοθετικό πλαίσιο τόσο της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (Κοινοτική Οδηγία 2014/91/EE/L 257)όσο και των διεθνών αγορών, αντιλαμβανόμενη την ανάγκη μετάβασης σε ένα νέο ψηφιακό τραπεζικό πρότυπο, αρχικά τροποποιεί το Ν. 4099/2012 (Α΄ 250) θεσπίζοντας νέες μορφές χρηματοδότησης και στη συνέχεια το 2016 εντάσσει το crowdfunding στον Ν.4416/2016 (Α΄ 160) περί επενδυτικών υπηρεσιών και επιτρέπει την συμμετοχική επιχειρηματική χρηματοδότηση μέσω ενός τραπεζικού ιδρύματος ή μιας χρηματιστηριακής εταιρείας. Τέλος συνοψίζοντας παρουσιάζουμε την αποτελεσματικότητα αυτού του χρηματοδοτικού εργαλείου, αξιολογώντας το κόστος του σε σχέση με τους συμβατικούς τρόπους χρηματοδότησης παραθέτοντας τα συμπεράσματα μας.el
dc.format.extent87el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectCrowdfundingen
dc.subjectCrowdsourcingen
dc.subjectΕναλλακτική χρηματοδότησηel
dc.subjectΆντληση κεφαλαίωνel
dc.subjectΑνάπτυξηel
dc.subjectStartupsen
dc.titleΑξιολόγηση του crowdfunding ως εναλλατκικό μέσο άντλησης κεφαλαίωνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Λογιστική Φορολογία και Χρηματοοικονομική Διοίκησηel
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Λογιστική Φορολογία και Χρηματοοικονομική Διοίκηση (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
EuangelidouZografiaMsc2020.pdf1.57 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
EuangelidouZografiaMsc2020present.pdf368.75 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons