Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24569
Author: Κάσαρης, Εμμανουήλ
Title: Ανοιχτή καινοτομία και επιχειρηματικότητα στις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Κίτσιος, Φώτιος
Abstract: Για πάνω από μια δεκαετία ο όρος της «Ανοιχτής Καινοτομίας» εμφανίζεται ολοένα και περισσότερο στη βιβλιογραφία του θέματος της διαχείρισης της Καινοτομίας. Η Ανοιχτή Καινοτομία (AK) ορίζεται ως «η χρήση των εισερχομένων ροών γνώσης και τεχνολογίας με σκοπό την επιτάχυνση της εσωτερικής Καινοτομίας καθώς και η επέκταση των αγορών για την εξωτερίκευση της εσωτερικής γνώσης και τεχνολογίας αντίστοιχα» (Chesbrough, 2003). Ουσιαστικά είναι μια στρατηγική διαδικασία καινοτομίας που περισσότερο στοχεύει να «μετατρέψει» την νοοτροπία των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) έτσι ώστε να ανοίξουν τα όρια τους και να καινοτομήσουν συνεργαζόμενες με άλλες προκειμένου να έχουν μεγαλύτερη ανάπτυξη και κέρδη από τις συνεργασίες. Επίσης, αυτό που την κάνει σημαντική είναι ότι έχει τόσο θεωρητικό και ερευνητικό ενδιαφέρον όσο και πρακτικό, βοηθώντας τις ΜμΕ που την υιοθετούν. Από τα ευρήματα των προηγουμένων ερευνών, γίνεται ξεκάθαρο ότι στη πλειοψηφία των χωρών η AK έχει θετικά αποτελέσματα στην απόδοση της Καινοτομίας, δημιουργώντας συνεργασίες μεταξύ των εταιριών, των πανεπιστήμιων και άλλων οργανισμών. Ωστόσο, αρκετοί συγγράφεις τονίζουν ότι τα θετικά αποτελέσματα της διαδικασίας αυτής έχουν ένα όριο, το οποίο εξαρτάται από το μέγεθος και την ηλικία, για τις ΜμΕ και ότι έπειτα από αυτό το όριο η απόδοση φθίνει. Ένα ακόμα πολύ σημαντικό εύρημα είναι ότι η νοοτροπία και στάση των διευθυντών των εταιρειών προς την αλλαγή επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την υιοθέτηση της AK αλλά και τα θετικά αποτελέσματα που αποφέρει. Στην πλειοψηφία τους, οι ερευνητές της ΑΚ στις ΜμΕ σημειώνουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερες έρευνες σε επίπεδο χωρών (Ελλάδα κ.α.), περιοχών (βαλκάνια κ.α.) αλλά και ηπείρων ούτος ώστε να υπάρξει μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με την υιοθέτηση της ΑΚ και τα αποτελέσματα αυτής στις ΜμΕ. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει τον βαθμό υιοθέτησης της AK από τις ελληνικές ΜμΕ Πληροφορικής και Τεχνολογίας, το πως συνεργάζεται αυτή με την Πρόθεση για Επιχειρηματικότητα των επιχειρήσεων καθώς και τα αποτελέσματα της συνεργασίας και άσκησης της στην απόδοση της Καινοτομίας των παραπάνω εταιριών. Συνεπώς η έρευνα διεξήχθη στις ΜμΕ Πληροφορικής της Ελλάδας. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου, στο οποίο συμμετείχαν 62 επιχειρήσεις και η ανάλυση τους με τη χρήση της μεθόδου της Ανάλυσης Παλινδρόμησης. Τέλος, η εργασία συμβάλει τόσο θεωρητικά αφού προσφέρει σε ακαδημαϊκό επίπεδο και επεκτείνει την βιβλιογραφία της υιοθέτησης της AK, όσο πρακτικά αφού μελετάει και δημιουργεί το έρεισμα στις επιχειρήσεις να εξετάσουν μια πιο ανοιχτή προσέγγιση για τη διαδικασία της Καινοτομίας τους και τελικά να υιοθετήσουν την Ανοιχτή Καινοτομία.
Keywords: Ανοιχτή Καινοτομία
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KasarisEmmanouilMsc2019.pdf3.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.