Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24561
Author: Χαλκίδης, Ευάγγελος
Title: Ανάπτυξη περιβάλλοντος η-μάθησης για το ERP SAP S/4 HANA
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Ταμπούρης, Ευθύμιος
Abstract: Η εξέλιξη και η πρόοδος της τεχνολογίας έχει συμβάλλει καθοριστικά στη ζωή των ανθρώπων. Αυτό δημιουργεί την ανάγκη στον άνθρωπο να επιδιώκει την συνεχή εξερεύνηση νέων προκλήσεων. Η εταιρεία SAP είναι η μεγαλύτερη και η πιο διαδεδομένη στον τομέα των πληροφοριακών συστημάτων. Στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες επιχειρήσεις ενσωματώνουν το λογισμικό S/4 HANA, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η ανάγκη εύρεσης ατόμων, που να γνωρίζουν να το χρησιμοποιούν. Επιπλέον, η τεχνολογία έχει ανανεώσει και βελτιστοποιήσει τις συνθήκες εργασίας και έχει προσφέρει πλήθος γνώσεων, με αποτέλεσμα τη δυνατότητα δημιουργίας νέων παραγωγικών μοντέλων διδασκαλίας. Το υλικό για να διδαχθεί κανείς το λογισμικό της εταιρείας είναι πλούσιο, όμως μπορεί να το βρει είτε μέσω σεμιναρίων που παρέχει η ίδια η SAP, τα οποία είναι πολύ ακριβά είτε μέσω άλλων σεμιναρίων τα οποία παρέχονται σε ξένες γλώσσες. H παρούσα εργασία καλείται να καλύψει το κενό, που υπάρχει στην παροχή ανοικτού υλικού του S/4 HANA στα ελληνικά, μέσω της δημιουργίας ηλεκτρονικού μαθήματος και προσφέροντας την εκμάθηση όλων των ενοτήτων του λογισμικού. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να προσφέρει έναν καινοτόμο τρόπο στα άτομα, που δυσκολεύονται να κατανοήσουν το λογισμικό της SAP, να έρθουν σε επαφή μαζί του, να το γνωρίσουν και να ξεκινήσουν την σταδιακή εκμάθηση του. Για να γίνει το ηλεκτρονικό μάθημα πραγματικότητα, θα χρειαστεί αρχικά η εκμάθηση σημαντικών βιβλιογραφικών εννοιών. Έπειτα, με τη χρήση του μοντέλου ADDIE θα διαμορφωθεί το μάθημα με τέτοιο τρόπο, ώστε η μετάβαση από την θεωρία στο πρακτικό μέρος να κάνει ακόμη πιο κατανοητή τη χρήση του λογισμικού. Το συγκεκριμένο μοντέλο βασίζεται σε πέντε στάδια. Αρχικά στο στάδιο της ανάλυσης θα καθοριστεί το κοινό, στο οποίο θα προσφερθεί αλλά και στον τρόπο παράδοσης του μαθήματος. Η παράδοση θα γίνει μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Moodle. Το δεύτερο στάδιο αφορά τον σχεδιασμό, όπου θα καθοριστεί ο στόχος της εργασίας, ο οποίος είναι η εκμάθηση του λογισμικού με τη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, υπάρχει το στάδιο της ανάπτυξης, στο οποίο θα μεταφραστεί στα ελληνικά το ακαδημαϊκό υλικό που παρέχει η SAP και θα ταξινομηθεί η θεωρία και το πρακτικό μέρος σε υπό ενότητες. Στο στάδιο της εφαρμογής, θα υπάρξει υλοποίηση των όσων προγραμματιστούν κατά τη φάση του σχεδιασμού και της ανάλυσης. Οι διαλέξεις θα δημιουργηθούν με τη χρήση της εφαρμογής H5P στο Moodle. Το τελευταίο στάδιο του μοντέλου είναι η αξιολόγηση. Με το πιλοτικό ηλεκτρονικό μάθημα που θα δημιουργηθεί, θα μπορέσουν οι φοιτητές να το αξιολογήσουν και να δώσουν την απαραίτητη απόκριση. Τα βασικά αποτελέσματα της εργασίας είναι δύο. Αρχικά, ακολουθώντας όλη την απαραίτητη μεθοδολογία δημιουργήθηκε ένα πιλοτικό ηλεκτρονικό μάθημα για μια μόνο ενότητα του λογισμικού. Οι φοιτητές του μεταπτυχιακού προγράμματος του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής είχαν τη δυνατότητα να κάνουν χρήση του μαθήματος αλλά και να το αξιολογήσουν. Λαμβάνοντας τις θετικές αποκρίσεις από τους φοιτητές, μετά το τέλος της εκμάθησης του SAP S/4 HANA, ακολούθησε η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και για τις υπόλοιπες εννιά ενότητες. Με το πέρας του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να αναζητήσουν εργασία στις επιχειρήσεις που διαθέτουν το υπάρχον λογισμικό αλλά και να εμβαθύνουν περαιτέρω σε διαφορετικούς τομείς που αφορούν την SAP.
Keywords: SAP
eLearning
Εκπαίδευση
Ηλεκτρονικό μάθημα
ADDIE
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChalkidisEuangelosMsc2020.pdf2.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.