Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24512
Author: Μουρατίδης, Ιωάννης
Title: Η αξία των μεγάλων δεδομένων στην επιχειρηματική στρατηγική
Alternative Titles: Strategic value of big data and business analytics
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Κίτσιος, Φώτιος
Abstract: Η γρήγορη συσσώρευση δεδομένων από διαφορετικές πηγές και με διάφορες μορφές έχει αυξήσει το ενδιαφέρον των ερευνητών για τα μεγάλα δεδομένα (big data). Η ιδέα της ανάλυσης των μεγάλων δεδομένων (Big Data Analytics) προκύπτει ταυτόχρονα ως ανάγκη αποδοτικότερης διαχείρισης των δεδομένων μιας επιχείρησης, αλλά και ως ευκαιρία αποτελεσματικότερης αξιοποίησης αυτών των δεδομένων. Τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί πολλές τεχνικές και εφαρμογές για την ανάλυση των δεδομένων. Οι επιχειρήσεις προσπαθούν μέσω των τεχνικών αυτών να διαμοιραστούν γνώσεις, να βελτιώσουν τη λήψη αποφάσεων και να υποστηρίξουν το στρατηγικό σχεδιασμό χρησιμοποιώντας μεγάλα δεδομένα. Μέσα από την βιβλιογραφική μελέτη, όπου εφαρμόστηκε η μεθοδολογία των Webster and Watson (2002), αρχικά συγκεντρώνουμε και εξετάζουμε ενιαία τα σημαντικότερα θεωρητικά μοντέλα για την στρατηγική αξία των big data, τα αποτελέσματα ποσοτικών ερευνών πάνω στην πρακτική εφαρμογή των big data και των business analytics και τα ποικίλα συμπεράσματα μελετών περιπτώσεων. Χάρη στην βιβλιογραφική ανασκόπηση διακρίνονται οι έννοιες που αφορούν τα μεγάλα δεδομένα (big data), προσδιορίζεται η τρέχουσα στάθμη της επιστήμης στο αντικείμενο και εξετάζονται οι πρακτικές των επιχειρήσεων. Τα ευρήματα μας φωτίζουν πτυχές των big data για τις επιχειρηματικές διεργασίες, της σημασίας τους για τις επιχειρήσεις, των παραγόντων επιτυχίας που τα επηρεάζουν αλλά και των προβλημάτων που τα συνοδεύουν. Με την σύνθεση των άρθρων διακρίνονται οι βασικότερες έννοιες της βιβλιογραφίας. Αυτές είναι οι πηγές για Big Data, οι ικανότητες Big Data Analytics, η υλοποίηση έργων Big Data, η στρατηγική και η Δημιουργία αξίας. Από την ανάπτυξη της βιβλιογραφικής επισκόπησης για την στρατηγική αξία των big data προκύπτουν αρκετά χρήσιμα συμπεράσματα. Τα Big Data Analytics είναι μια στρατηγική επένδυση η οποία πέρα από τα άμεσα ορατά και αναμενόμενα οφέλη, μπορεί να διαθέτει πολύ μεγαλύτερη στρατηγική αξία. Εφόσον στον οργανισμό υπάρχει η ενεργός συμμετοχή της διοίκησης για την διαμόρφωση ενός στρατηγικού, ολοκληρωμένου οδικού χάρτη για τον σταδιακό μετασχηματισμό της επιχείρησης, η επιτυχία στην εξαγωγή αξίας από τα big data είναι πολύ πιθανότερη. Με την συνδρομή των γνώσεων από την βιβλιογραφία προτείνεται ένα νέο ολοκληρωμένο μοντέλο έρευνας για την στρατηγική αξία των big data.
Keywords: Μεγάλα δεδομένα
Big data
Επιχειρηματική στρατηγική
Στρατηγική αξία
Αναλυτικές ικανότητες
Πηγές δεδομένων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MouratidisIoannisMsc2020.pdf865.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.