Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24388
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣτειακάκης, Εμμανουήλel
dc.contributor.authorΦελέκης, Ιωάννηςel
dc.date.accessioned2020-10-19T11:22:24Z-
dc.date.available2020-10-19T11:22:24Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24388-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει ένα θέμα το οποίο χρήζει πολύ μεγάλης ερευνητικής σημασίας, την Ψηφιακή Επάρκεια. Η Ψηφιακή Επάρκεια συνδέει τις δεξιότητες, τις γνώσεις και τις συμπεριφορές όσον αφορά τη ψηφιακή τεχνολογία και είναι απαραίτητη για την επιβίωση του σύγχρονου ψηφιακού πολίτη μέσα στο συνεχώς διευρυνόμενο ψηφιακό περιβάλλον. Παράλληλα, η διπλωματική εργασία εξετάζει και μία άλλη έννοια, η οποία εμφανίστηκε πρόσφατα στη διεθνή βιβλιογραφία, την Ψηφιακή Νοημοσύνη. Η Ψηφιακή Νοημοσύνη έχει μεγάλη σημασία για όλους τους ανθρώπους, αλλά κυρίως για τις μικρές ηλικίες, διότι αποτελεί το υπόβαθρο που μπορεί να οδηγήσει σε υψηλά επίπεδα Ψηφιακής Επάρκειας. Στο ερευνητικό μέρος της διπλωματικής εργασίας πραγματοποιείται μία έρευνα σε σχολεία (Λύκεια) της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, κατά την οποία οι μαθητές υποβάλλονται σε τεστ αναφορικά με τα δύο βασικά συστατικά μέρη της Ψηφιακής Νοημοσύνης, την Υπολογιστική Σκέψη και τον Ψηφιακό τρόπο Χρήσης και Συμπεριφοράς. Κατά την επεξεργασία των αποτελεσμάτων της έρευνας, διερευνάται η επίδραση που έχουν σημαντικοί δημογραφικοί παράγοντες (όπως το φύλο, το μορφωτικό επίπεδο των γονέων, ο τόπος κατοικίας κτλ.), καθώς και παράγοντες χρήσης των ψηφιακών συσκευών στις επιδόσεις των μαθητών στην Ψηφιακή Νοημοσύνη. Το βασικό ερευνητικό συμπέρασμα της εργασίας είναι ότι οι επιδόσεις των μαθητών στις δύο προτεινόμενες συνιστώσες της Ψηφιακής Νοημοσύνης συσχετίζονται και αυτό υποδηλώνει ότι πιθανότατα αποτελούν τα βασικά συστατικά της Ψηφιακής Νοημοσύνης.el
dc.format.extent215el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/en
dc.subjectΥπολογιστική σκέψηel
dc.subjectΨηφιακές ικανότητεςel
dc.subjectΠλαίσια ψηφιακής επάρκειαςel
dc.subjectΨηφιακές δεξιότητεςel
dc.subjectΨηφιακή νοημοσύνηel
dc.titleΠλαίσια ψηφιακής επάρκειας: διερεύνηση και μέτρηση της ψηφιακής επάρκειας σε μαθητές ελληνικών σχολείωνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορικήel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FelekisIoannisMsc2019.pdf4.29 MBAdobe PDFView/Open
FelekisIoannisMsc2019present.pdf1.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons