Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23719
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Τάλλη, Ιωάννα | el |
dc.contributor.author | Τσαουσίδου, Ευδοκία | el |
dc.date.accessioned | 2020-01-22T11:49:55Z | - |
dc.date.available | 2020-01-22T11:49:55Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23719 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. | el |
dc.description.abstract | Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση της εργαζόμενης και βραχύχρονης ακουστικής μνήμης και την επιρροή της στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Ακόμη , θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα γνωστικής παρέμβασης σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες για τη βελτίωση της ακουστικής βραχύχρονης και εργαζόμενης μνήμης. Η αναγκαιότητα της έρευνας πηγάζει από το καταλυτικό ρόλο που έχει η μνήμη στου μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Στο πλαίσιο της έρευνας τέθηκαν οι εξής στόχοι-υποθέσεις :α) η διερεύνηση της συσχέτισης που υπάρχει ανάμεσα στην ακουστική εργαζόμενη και βραχύχρονη μνήμη και των αναγνωστικών και γλωσσικών δεξιοτήτων (προσληπτικού λεξιλογίου, μορφο-σύνταξη) β) η βελτίωση της ακουστικής βραχύχρονης και εργαζόμενης μνήμης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες μέσα από ένα ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα γνωστικής παρέμβασης και γ) η βελτίωση των δεξιοτήτων ανάγνωσης (αποκωδικοποίησης, ευχέρειας και αναγνωστικής κατανόησης) αλλά και των γλωσσικών (σημασιολογικών και μορφοσυντακτικών) δεξιοτήτων έπειτα από πρόγραμμα παρέμβασης στην ακουστική βραχύχρονη και εργαζόμενη μνήμη. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι α) υπάρχει ισχυρή συσχέτιση ανάμεσα στην ακουστική εργαζόμενη και βραχύχρονη μνήμη και των δεξιοτήτων ανάγνωσης και μορφοσυντακτικών δεξιοτήτων, β) βελτιώνεται η ακουστική εργαζόμενη και βραχύχρονη μνήμη σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες μέσω του προγράμματος παρέμβασης και γ) βελτιώνονται οι δεξιότητες ανάγνωσης και οι σημασιολογικές και μορφοσυντακτικές δεξιότητες έπειτα από άσκηση των δεξιοτήτων ακουστικής βραχύχρονης και εργαζόμενης μνήμης. | el |
dc.format.extent | 76 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Εργαζόμενη μνήμη | el |
dc.subject | Βραχύχρονη μνήμη | el |
dc.subject | Μαθησιακές δυσκολίες | el |
dc.subject | Παρέμβαση | el |
dc.subject | Δεξιότητες ανάγνωσης | el |
dc.subject | Γλωσσικές δεξιότητες | el |
dc.title | Ακουστική εργαζόμενη, βραχύχρονη μνήμη και μαθησιακές δυσκολίες : πρόγραμμα παρέμβασης | el |
dc.title.alternative | Auditory working and short-term memory and learning difficulties : intervention program | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TsaousidouEudokiaMsc2020.pdf | 1.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License