Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23594
Author: Παπανικολάου, Μαργαρίτα
Title: The balanced scorecard : μελέτη περίπτωσης
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική
Supervisor: Γουνόπουλος, Δημήτριος
Abstract: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση του μοντέλου του Πίνακα Ισορροπημένης Στοχοθεσίας (ΠΙΣ) (Balanced Scorecard) μέσα από το αρχικό μοντέλο των Kaplan &νNorton (1992). Ένας ακόμη στόχος είναι να εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζονται τον ΠΙΣ σύγχρονες έρευνες και να γίνει μια εμπειρική προσέγγιση μέσα από τη μελέτη περίπτωσης μιας επιχείρησης, η οποία εφαρμόζει αυτό το εργαλείο σε μια παραλλαγή του που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα των σύγχρονων επιχειρήσεων. Από τη βιβλιογραφική επισκόπηση αναδεικνύεται η υπεροχή των πλεονεκτημάτων του μοντέλου αλλά και η ευρύτητα της αποδοχής του από ακαδημαϊκούς και εμπειρογνώμονες μέσα από την εφαρμογή του μοντέλου σε διάφορες έρευνες. Οι τέσσερις προοπτικές του μοντέλου (χρηματοοικονομική, του πελάτη, των εσωτερικών διαδικασιών, της μάθησης και ανάπτυξης) ενσωματώνουν το σύνολο της στρατηγικής των σύγχρονων επιχειρήσεων απομακρύνοντας το παραδοσιακό μοντέλο οικονομικής απόδοσης των επιχειρήσεων. Η μελέτη περίπτωσης αφορά μια μικρομεσαία επιχείρηση στην Αυστρία, στην οποία εφαρμόζεται μια παραλλαγή του παραδοσιακού μοντέλου του ΠΙΣ μέσα από το οποίο αναδεικνύεται η ευελιξία και η προσαρμοστικότητά του, καθώς ενσωματώνει στις υπάρχουσες προοπτικές την κοινωνική και περιβαλλοντική διάσταση. Η εφαρμογή του μοντέλου ταιριάζει και στο προφίλ των ελληνικών επιχειρήσεων οι οποίες στην πλειοψηφία τους είναι μικρομεσαίες.
Keywords: The balanced scorecard
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένη Λογιστική & Ελεγκτική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapanikolaouMargaritaMsc2019.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.