Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23524
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚάτου, Αναστασίαel
dc.contributor.authorΜάνου, Ζωήel
dc.date.accessioned2019-12-03T11:00:26Z-
dc.date.available2019-12-03T11:00:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23524-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει φοιτητοκεντρικά το πλαίσιο προσέλκυσης-ενημέρωσης και επιλογής φοιτητών από τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ). Βασικός άξονας της διερεύνησης του πλαισίου αυτού είναι η διαδικασία της επιλογής σπουδών, από τη πρώτη στιγμή που ο δυνητικός φοιτητής/φοιτήτρια σκέφτεται να συνεχίσει τις σπουδές του/της σε μεταπτυχιακό επίπεδο μέχρι την εγγραφή του/της στο ΠΜΣ. Της εγγραφής του φοιτητή προηγείται όμως το στάδιο της διαδικασίας επιλογής-εισδοχής του από το ΠΜΣ. Πρόκειται δηλαδή για διαδικασία αμοιβαίας επιλογής φοιτητή-ΠΜΣ, οπότε η εργασία αυτή επεκτείνει προηγούμενα μοντέλα επιλογής σπουδών σε ένα μοντέλο 5 σταδίων, όπου η αμοιβαία επιλογή αλλά και η ακαδημαϊκή επίδοση προκύπτουν από τη διάδραση και τον συνδυασμό ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του φοιτητή και του ΠΜΣ/ΑΕΙ. Στο Α΄ μέρος της εργασίας, όπου διερευνώνται οι αντιλήψεις των φοιτητών/τριών μέσω ερωτηματολογίου, κυριάρχησε ως παρακινητικός παράγοντας που επέδρασε στην πορεία τους προς την επιλογή ΠΜΣ η προσδοκία για βελτίωση του ανθρώπινου κεφαλαίου τους σε γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, επαγγελματική εξειδίκευση, εν πρώτοις μέσω των μαθημάτων που προσφέρει το συγκεκριμένο ΠΜΣ. Στο Β΄ μέρος αναλύοντας διοικητικά φοιτητικά δεδομένα εξετάζεται η εγκυρότητα πρόβλεψης των κριτηρίων εισδοχής στο ΜΒΑ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ως προς την ακαδημαϊκή επίδοση των φοιτητών/τριών. Η ανάλυση έδειξε ότι τα αποτελέσματα της εξέτασης GMAT υποστηρίζουν αρκετά ισχυρά τον βαθμό του μεταπτυχιακού διπλώματος (GGPA) και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κριτήρια επιλογής. Συνοψίζοντας, στην προσπάθεια για αποτελεσματική μεταπτυχιακή εκπαίδευση, οι πρακτικές προσέλκυσης-ενημέρωσης θα πρέπει να διασφαλίζουν την πλήρη πρόσβαση των δυνητικών φοιτητών στην πληροφορία για τα χαρακτηριστικά των ΠΜΣ. Αυτό θα βοηθήσει τους/τις φοιτητές/τριες να συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά των ΠΜΣ όσο μπορούν καλύτερα με τα δικά τους χαρακτηριστικά. Επίσης τα ΠΜΣ ενδείκνυται να μελετούν τα γνωρίσματα των φοιτητών/τριών σε σχέση με τα δικά τους, βασίζοντας έτσι τις αποφάσεις εισδοχής φοιτητών σε αναλύσεις δεδομένων.el
dc.format.extent144el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΠροσέλκυση-ενημέρωση μεταπτυχιακών φοιτητώνel
dc.subjectΕισδοχή-επιλογή μεταπτυχιακών φοιτητώνel
dc.subjectΑμοιβαία επιλογή φοιτητή/ΠΜΣel
dc.subjectΑκαδημαϊκή επίδοσηel
dc.subjectGMATen
dc.subjectMBAen
dc.titleΠλαίσιο προσέλκυσης και επιλογής φοιτητών : η περίπτωση των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δημόσια Διοίκησηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Δημόσια Διοίκηση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ManouZoiSMsc2019.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.