Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22822
Author: Καμπέρη, Μυροφόρα-Ειρήνη
Title: Location based mobile business and legal issues
Date Issued: 2019
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δίκαιο και Πληροφορική
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Abstract: Η ανάπτυξη της τεχνολογίας, η εισαγωγή νέων κινητών συσκευών, μεθόδων και εφαρμογών έχουν οδηγήσει στην επικράτηση υπηρεσιών που επιτρέπουν τόσο τους καταναλωτές όσο και τις επιχειρήσεις να κινηθούν σε διαφορετικά επίπεδα. Τα τελευταία χρόνια είναι γεγονός η αξιοποίηση ενός συγκεκριμένου χαρακτηριστικού, της τοποθεσίας του χρήστη των κινητών συσκευών, καθώς όλες είναι εξοπλισμένες με GPS και πρόσβαση στον παγκόσμιο ιστό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια νέα μορφή υπηρεσιών, οι υπηρεσίες που βασίζονται στη γεωγραφική θέση του χρήστη (υπηρεσίες LBS). Οι χρήστες των κινητών συσκευών από τη μία έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν εξατομικευμένα μηνύματα σε πραγματικό χρόνο και ανάλογα με τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά τους και οι επιχειρήσεις από την άλλη να επιδίδονται σε καινοτόμες μεθόδους διαφήμισης, προσελκύοντας έτσι όλο και μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών, γεγονός που οδηγεί σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων και κατά συνέπεια και των κερδών τους. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία ασχολείται με τη μελέτη και την κατανόηση των υπηρεσιών που βασίζονται στη γεωγραφική θέση και στον τρόπο με τον οποίο αυτή αξιοποιείται, ώστε να επιτευχθεί η παροχή υπηρεσιών προς τους χρήστες στους οποίους απευθύνεται. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται μια θεωρητική προσέγγιση των υπηρεσιών LBS, αναφέρονται τα χαρακτηριστικά τους και οι θετικές και αρνητικές συνέπειες της υλοποίησής τους τόσο στην καθημερινότητα των χρηστών όσο και στη λειτουργικότητα των επιχειρήσεων. Επίσης, παρατίθενται πραγματικά παραδείγματα εταιρειών ανά τον κόσμο, οι οποίες έχουν θέσει σε εφαρμογή τις υπηρεσίες LBS καθώς και τα αποτελέσματα που έχουν προκύψει. Παράλληλα, σημειώνονται οι κίνδυνοι που εμπεριέχουν οι υπηρεσίες αυτές από κακόβουλη χρήση τους, καθώς προϋποθέτουν την έκθεση των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών και αφήνουν εκτεθειμένη την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Τέλος, εξετάζονται οι νομικοί περιορισμοί που διέπουν την παράνομη συλλογή και επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων αλλά και το νομοθετικό πλαίσιο μέσα στο οποίο πρέπει να κινούνται οι επιχειρήσεις.
Keywords: Υπηρεσία βάσει τοποθεσίας
Διαφήμιση βάσει τοποθεσίας
Κοινωνικά δίκτυα βάσει τοποθεσίας
Παιχνίδια βάσει τοποθεσία
Γενικός κανονισμός προστασίας δεδομένων
Προσωπικά δεδομένα
Ιδιωτικότητα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Δίκαιο και Πληροφορική (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KamperiMyrofora-EiriniMsc2019.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons