Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22473
Author: Ματακάκης, Στέργιος
Title: Η γκάιντα της Θράκης : στοιχεία τεχνικής παιξίματος και η εκμάθηση τους
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία
Supervisor: Στάμου, Λελούδα
Abstract: Στο πλαίσιο της διερεύνησης των τεχνικών παραμέτρων ενός οργάνου, η πορεία του οποίου χάνεται στα βάθη των αιώνων και ταυτόχρονα, αποτελεί το όργανο – σύμβολο μιας φυλής, κρίνεται ως απαραίτητη η περιγραφή κοινωνικών, οικονομικών, πολιτικών και πολιτισμικών παραμέτρων που επηρέασαν και καθόρισαν τη πορεία του στο χρόνο. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής προσφέρουν τη δυνατότητα σύνδεσης των τεχνικών χαρακτηριστικών της γκάιντας με τις συνθήκες οι οποίες καθόρισαν τα χαρακτηριστικά αυτά. Στο πλαίσιο αυτό, η βιβλιογραφική επισκόπηση προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες, που ρίχνουν φως σε πολλές πτυχές του οργάνου. Οι πληροφορίες αυτές μετουσιώνονται σε διδακτικά εφόδια στα χέρια του καθηγητή, και σε βασικό οδηγό στα χέρια του μαθητή, που σε συνδυασμό με τα προσωπικά του βιώματα και αισθητικά πρότυπα, δημιουργούν ένα πεδίο ελεύθερης μουσικής έκφρασης που οδηγεί στον εμπλουτισμό της παραδοσιακής μας μουσικής. Σε αυτή την κατεύθυνση, συνεπικουρεί ένα οργανωμένο σύστημα εκμάθησης, με κλιμακούμενες προτάσεις για εφαρμογή, που ως στόχο έχουν την σταδιακή ανακάλυψη των μυστικών του οργάνου από τον μαθητή. Η παρούσα εργασία, φιλοδοξεί να καλύψει ένα κενό στην σύγχρονη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην Ελλάδα, καθώς και να ανοίξει νέους ορίζοντες για περαιτέρω μελέτη, τόσο της γκάιντας, όσο και άλλων παραδοσιακών μουσικών οργάνων.
Keywords: Γκάιντα
Ποικίλματα
Διδασκαλία
Παραδοσιακή μουσική
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MatakakisStergiosMsc2018.pdf425.77 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons