Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21709
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Στάμου, Λελούδα | el |
dc.contributor.author | Κουτή, Ευαγγελία | el |
dc.date.accessioned | 2018-03-31T19:56:21Z | - |
dc.date.available | 2018-03-31T19:56:21Z | - |
dc.date.issued | 2018 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21709 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018. | el |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των κινήτρων έφηβων μαθητών πιάνου ως προς τη σπουδή και μελέτη του οργάνου. Ειδικότερα, επιχειρήθηκε η αναζήτηση της πιθανής σχέσης διαφόρων μορφών κινήτρων (εσωτερικά, εξωτερικά, αντίληψη αυτεπάρκειας/αυτο-αποτελεσματικότητας) με την προσπάθεια, επιμονή και επιλογή/προτίμηση των μαθητών ως προς τη σπουδή και μελέτη τους στο πιάνο. Η έρευνα ακολούθησε τις βασικές αρχές της έρευνας ερωτηματολογίου, το οποίο διαμορφώθηκε από την ερευνήτρια. Το δείγμα αποτέλεσαν 79 μαθητές πιάνου, 28 αγόρια και 51 κορίτσια, ηλικίας 11 ως 18 ετών. Στα στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα καταγράφονται η θετική συσχέτιση του αισθήματος της ευχαρίστησης και της υιοθέτησης στόχων μάθησης με την ποιότητα της μελέτης των μαθητών και την επιλογή ενασχόλησης-σπουδής στο πιάνο, καθώς και της αντίληψης του ενθαρρυντικού ρόλου της οικογένειας ως προς το πιάνο με τον χρόνο μελέτης των μαθητών και την επιλογή. Αντιθέτως, το εξωτερικό κίνητρο μελέτης για την αποφυγή της κριτικής γονέων ή/και δασκάλων σχετίζεται αρνητικά με την ποιότητα μελέτης και την επιλογή. Τα αγόρια διαπιστώνεται ότι διαθέτουν υψηλότερη αντίληψη αυτεπάρκειας/αυτο-αποτελεσματικότητας, ενώ με την πάροδο της ηλικίας οι μαθητές αντιλαμβάνονται ως λιγότερο ενθαρρυντική τη στάση των γονέων τους για τη σπουδή και μελέτη του πιάνου. Θετική εντοπίζεται και η συσχέτιση της αντίληψης αυτεπάρκειας/αυτο-αποτελεσματικότητας των μαθητών με την ευχαρίστηση που αυτοί βιώνουν από τη μελέτη και ενασχόλησή τους. Συμπερασματικά, διαφαίνεται ότι η ευχαρίστηση, οι στόχοι μάθησης και η ενθάρρυνση της οικογένειας μπορούν να αποτελέσουν παράγοντες ενίσχυσης της προσπάθειας και επιμονής στη μελέτη, και της επιλογής των έφηβων μαθητών για ενασχόληση-σπουδή στο πιάνο. | el |
dc.format.extent | 123 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Κίνητρα | el |
dc.subject | Πιάνο | el |
dc.subject | Εφηβεία | el |
dc.subject | Μουσική | el |
dc.title | Τα κίνητρα στη μουσική μάθηση: διερεύνηση των κινήτρων έφηβων μαθητών αναφορικά με τη σπουδή και τη μελέτη του πιάνου | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KoutiEvangeliaMsc2018.pdf | 2.96 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License