Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20555
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣταυρακάκη, Σταυρούλαel
dc.contributor.authorΚουτή, Αλίκηel
dc.date.accessioned2017-07-24T08:16:25Z-
dc.date.available2017-07-24T08:16:25Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20555-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΟι μαθησιακές δυσκολίες είναι οι ειδικές διαταραχές που επηρεάζουν τα παιδιά σε μία ή περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες και που είναι απαραίτητες για την κατανόηση και τη χρήση του γραπτού ή προφορικού λόγου. Είναι ένας όρος γενικός και χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει τις όποιες δυσκολίες μάθησης ανεξάρτητα από τις αιτίες. Είναι εκείνες οι ειδικές διαταραχές που παρουσιάζουν τα παιδιά σε μία ή περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες και που είναι απαραίτητες για την κατανόηση και τη χρήση του γραπτού ή προφορικού λόγου. Πρόκειται για μια σειρά δυσκολιών που παρατηρείται στην προσπάθεια των μαθητών να ανταπεξέλθουν στις απαντήσεις της σχολικής πραγματικότητας. Οι μαθησιακές δυσκολίες επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες είτε κοινωνικούς είτε συναισθηματικούς. Οι ειδικοί επικεντρώνονται συνήθως στα προβλήματα που σχετίζονται με τα σχολικά επιτεύγματα του παιδιού ενώ πλήττονται κι άλλες πτυχές της καθημερινής ζωής του όπως, οι σχέσεις με συνομήλικους τους, οι σχέσεις με τα μέλη της οικογένειας τους, η αυτοεικόνα και η αυτοπεποίθηση τους και η ικανότητά του σε διάφορες εξωσχολικές δραστηριότητες. Ο όρος μαθησιακές δυσκολίες αποτελείται από δύο συνθετικά τη «μάθηση» κα τη «δυσκολία». Συχνά ο όρος αυτός συγχέεται με τον όρο «σχολική αποτυχία». Επίσης, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί ορισμοί για τις μαθησιακές δυσκολίες όμως όλοι σχεδόν αναφέρουν κάποια κοινά σημεία όπως: 1. Οι μαθησιακές δυσκολίες αναφέρονται σε μία ανομοιογενή ομάδα ατόμων. 2. Οι μαθησιακές δυσκολίες συνοδεύουν το άτομο σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. 3. Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι εγγενείς στο άτομο. 4. Οι απρόσμενες δυσκολίες που αντιμετωπίζει το άτομο δεν μπορούν να εξηγηθούν από το νοητικό δυναμικό του. 5. Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι συνέπεια νοητικής υστέρησης ή και άλλης σοβαρής ψυχολογικής διαταραχής. Τα συμπτώματα των μαθησιακών δυσκολιών αρχίζουν να γίνονται εμφανή από τα προσχολικά χρόνια, διαφοροποιούνται στη σχολική ηλικία αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν σε ολόκληρη τη ζωή. Τέλος, οι μαθησιακές δυσκολίες ταξινομούνται ως εξής: • Διαταραχή της ανάγνωσης • Διαταραχή των μαθηματικών • Διαταραχή της γραπτής έκφρασης • Μαθησιακή Διαταραχή μη προσδιοριζόμενη αλλιώςel
dc.format.extent93el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςel
dc.titleΗ κατάρτιση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου στις μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoutiAlikiMsc2017.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.