Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/16048
Author: | Τσικουράκη, Κατερίνα |
Title: | Κοινωνικά δίκτυα: η συνεισφορά στην εκπαίδευση του προγραμματισμού. |
Date Issued: | 2014 |
Department: | Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα |
Supervisor: | Σατρατζέμη, Μαρία Αικατερίνη |
Abstract: | Τα κοινωνικά δίκτυα χαρακτηρίζονται από τις δυνατότητες διασύνδεσης και αλληλεπίδρασης των χρηστών. Το περιεχόμενό τους διαμορφώνεται από τους ίδιους τους χρήστες. Κατατάσσονται σε ορισμένα είδη και κατηγορίες, ανάλογα με την χρήση και τον χαρακτήρα των χρηστών. Ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας δεν θα μπορούσε να λείπει από τα κοινωνικά δίκτυα, μίας και βρίσκονται σε κάθε δραστηριότητα του μέσου ανθρώπου. Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας προσπαθούν να εντάξουν, πλέον, ενεργά στην διδασκαλία τους την χρήση τους, ως βοηθητικά εργαλεία και να προτρέψουν τους μαθητές να τα χρησιμοποιούν για αυτό το σκοπό. Αν και κατά κύριο λόγο τα κοινωνικά δίκτυα είναι παράγωγα του διαδικτύου και της νέας τεχνολογίας, μπορούν να βοηθήσουν στην διδασκαλία πολλών αντικειμένων, όχι μόνο καθαρά της πληροφορικής. Ο προγραμματισμός αποτελεί κομμάτι της επιστήμης των υπολογιστών και συνήθως θεωρείται και από τα δυσκολότερα κομμάτια στην διδασκαλία του. Οι διδάσκοντες προσπαθούν να συμπεριλάβουν στην διδασκαλία τους τρόπους με τους οποίους οι μαθητές θα επωφεληθούν και θα ενθαρρυνθούν, ώστε να καταρριφθεί ο μύθος της δυσκολίας του προγραμματισμού. Μία μέθοδος που θα μπορούσε να κεντριστεί η προσοχή των μαθητών και να δημιουργήσει ένα ευχάριστο κλίμα στην αίθουσα είναι η χρήση των κοινωνικών δικτύων. Οι αντικειμενικοί σκοποί της παρούσας διπλωματικής είναι η ανάλυση των θεματικών ενοτήτων που αναφέρθηκαν παραπάνω (κοινωνικά δίκτυα, εκπαίδευση και εκπαίδευση του προγραμματισμού), η σύνδεσή τους και η ανάδειξη των αλληλοσυσχετίσεων που υπάρχουν. Η μεθοδολογία που ακολουθείται για την συγγραφή είναι: η έρευνα του θεωρητικού υπόβαθρου και της υπάρχουσας βιβλιογραφίας, η αναζήτηση προηγούμενων ερευνών σχετικών με τα παραπάνω θέματα, η πραγματοποίηση της παρούσας έρευνας μέσω ερωτηματολογίου και η εξαγωγή συμπερασμάτων. Συμπερασματικά, τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν (και το κάνουν και έμπρακτα) να συνεισφέρουν στην εκπαίδευση γενικότερα. Διδάσκοντες και διδασκόμενοι έχουν συνειδητοποιήσει την χρησιμότητα τους και αρκετοί είναι αυτοί που δηλώνουν πως με την χρήση των κοινωνικών δικτύων μπορεί να ενισχυθεί η απόδοση των μαθητών και να αυξηθεί η μεταδοτικότητα των διδασκόντων. Όσο αφορά την εκπαίδευση του προγραμματισμού, εξαιτίας και της δυσκολίας που συναντούν οι περισσότεροι, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι μία άλλη πρόταση. Με τις κατάλληλες προϋποθέσεις μπορεί να βελτιωθεί η διδασκαλία και να ανατραπούν τα αρνητικά συμπεράσματα που έχουν δημιουργηθεί για τον προγραμματισμό. |
Keywords: | Κοινωνικά δίκτυα Προγραμματισμός |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014. |
Appears in Collections: | ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TsikourakiKaterinaMsc2014.pdf | 5.12 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License