Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14453
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓουδήρας, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΜουστάκας, Δημήτριοςel
dc.date.accessioned2011-07-14T09:29:33Z-
dc.date.available2011-07-14T09:29:33Z-
dc.date.issued2011el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14453-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία δημιουργήθηκε με σκοπό να διερευνηθούν οι αντιλήψεις και οι στάσεις των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι σε θέματα που αφορούν στην επίλυση Μαθηματικών προβλημάτων. Στο πρώτο τμήμα της περιγράφεται το θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνας, και χωρίζεται σε δύο μέρη: στο πρώτο μελετώνται μερικές βασικές έννοιες που σχετίζονται με την διαδικασία της επίλυσης προβλήματος και το πώς αυτή εφαρμόζεται στη σχολική τάξη. Στο δεύτερο μέρος γίνεται μια εκτενής αναφορά στη σχετική βιβλιογραφία που μελετά την επίδραση που έχουν οι αντιλήψεις των μαθητών για τα Μαθηματικά στην επίδοσή τους, καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αντιλήψεις αυτές και γενικά τη στάση τους απέναντι στα Μαθηματικά. Στο δεύτερο τμήμα της, η εργασία περιγράφει λεπτομερώς την έρευνα που διενεργήθηκε σε 9 σχολεία της ελληνικής επικράτειας με σκοπό την διερεύνηση των απόψεων των μαθητών σε σχέση με το υπό εξέταση θέμα. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο που αναπτύχθηκε από τους Kloosterman και Stage (1992), το οποίο αποτελείται από 36 δηλώσεις που χωρίζονται σε έξι ομάδες, κάθε μία από τις οποίες μετράει μια συγκεκριμένη αντίληψη του μαθητή σε σχέση με τα Μαθηματικά. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν αναλύθηκαν με τη βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS και τα αποτελέσματα αξιολογήθηκαν και συγκρίθηκαν με τα αντίστοιχα αποτελέσματα που έδωσε η εφαρμογή του συγκεκριμένου εργαλείου στις Η.Π.Α. και στην Ιταλία. Από την ανάλυση διαπιστώθηκε ότι η σημασία που δίνουν τα παιδιά στην κατανόηση των μαθηματικών εννοιών αυξάνεται με την ηλικία, ενώ η εμπιστοσύνη τους στη χρησιμότητα των Μαθηματικών μειώνεται. Ταυτόχρονα βρέθηκε ότι τα κορίτσια της Β΄ Γυμνασίου δεν πιστεύουν ότι μπορούν να λύσουν χρονοβόρα προβλήματα των Μαθηματικών, σε αντίθεση με τα συνομίληκά τους αγόρια. Επίσης, για να ελεγχθεί το εάν και σε ποιο βαθμό επηρεάζουν οι αντιλήψεις των μαθητών τον βαθμό τους στα Μαθηματικά εφαρμόστηκε η μέθοδος της γραμμικής παλινδρόμησης, όπου βρέθηκε πως όλες οι μεταβλητές συνεισφέρουν στο μοντέλο εκτός από αυτήν της Προσπάθειας. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με μια συζήτηση σχετικά με την εφαρμογή των συμπερασμάτων της έρευνας στην τάξη και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για βελτίωση της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σχολείο.el
dc.format.extent123 σ.el
dc.format.extent22656830 bytes-
dc.format.extent2325232 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/winzip-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΜαθηματικάel
dc.subjectΑντιλήψειςel
dc.subjectΕπίδοση στα μαθηματικάel
dc.subjectΓνωστικές διαδικασίεςel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.titleΔιερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων, με σκοπό την ανακάλυψη παραγόντων που εμποδίζουν την υψηλή επίδοση στο μάθημα των Μαθηματικών.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MoustakasDimitriosMsc2011.pdf2.27 MBAdobe PDFView/Open
MoustakasDimitriosMsc2011present.zipΠαρουσίαση22.13 MBzipView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons