Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30435
Συγγραφέας: Αναστασιάδης, Ανανίας
Τίτλος: Ενίσχυση της αναγνωστικής ευχέρειας μαθητών ΣΤ’ τάξης με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω της εφαρμογής προγράμματος εκπαιδευτικής συμπερίληψης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2024
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η σύγχρονη τάση στον τομέα της Ειδικής Αγωγής καθιστά αναγκαία την πλήρη συμμετοχή των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) στις γενικές τάξεις, μέσα από την αποτελεσματική εφαρμογή προγραμμάτων Εκπαιδευτικής Συμπερίληψης (ΕΣ). Στην Ελλάδα η ΕΣ προωθείται μερικώς, κυρίως μέσω του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης, ο οποίος δέχεται έντονη κριτική ως προς την αποτελεσματικότητά του στην πράξη. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η ενίσχυση της αναγνωστικής ευχέρειας μαθητών ΣΤ’ τάξης με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΗΕΑ), μέσα από την εφαρμογή προγράμματος ΕΣ, με τη χρήση του μοντέλου της εναλλακτικής διδασκαλίας. Ως ερευνητική στρατηγική χρησιμοποιήθηκε η έρευνα μεικτών μεθόδων και συγκεκριμένα η συμμετοχική έρευνα δράσης και ο προ-πειραματικός σχεδιασμός. Η παρέμβαση έλαβε χώρα στη γενική τάξη, όπου συμμετείχαν ο Δάσκαλος Γενικής Αγωγής (ΔΓΑ), ο Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής (ΔΕΑ), 3 μαθητές με ΗΕΑ και 17 μαθητές χωρίς ΕΕΑ. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η αναγνωστική ευχέρεια των μαθητών αυξήθηκε σημαντικά μέσα από την προσέγγιση των επαναλαμβανόμενων αναγνώσεων, ενισχύθηκε η συμμετοχή τους και βελτιώθηκαν οι στάσεις όλων των συμμετεχόντων. Η έρευνα καταλήγει πως η ΕΣ μαθητών με ΗΕΑ μπορεί να υλοποιηθεί μέσα σε μια γενική τάξη στο ελληνικό σχολείο, με τη συνεργασία μεταξύ ΔΓΑ και ΔΕΑ μέσα από τη συνδιδασκαλία και την εφαρμογή εναλλακτικής διδασκαλίας και οδηγεί σε πολλαπλά οφέλη για όλους τους μαθητές (με και χωρίς ΕΕΑ), τους δασκάλους και το σχολείο. Η αποτελεσματική εφαρμογή της ΕΣ προϋποθέτει την αλλαγή της φιλοσοφίας των δασκάλων, την εφαρμογή τροποποιήσεων και προσαρμογών του διδακτικού περιβάλλοντος και του τρόπου διδασκαλίας και την υιοθέτηση συμπεριληπτικών πρακτικών με ισχυρή ερευνητική υποστήριξη.
Λέξεις Κλειδιά: Συνδιδασκαλία
Εναλλακτική διδασκαλία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AnastasiadisAnaniasMsc2024.pdf2.53 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons