Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27842
Author: Ορφανίδης, Χρήστος
Title: Αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) σε διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής με στόχο την ενίσχυση της θεματικής πλαισίωση τους
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Abstract: Η παρούσα εργασία μελετά την αξιοποίηση της τεχνολογίας της Επαυξημένης Πραγματικότητας σε διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, διερευνώντας τον βαθμό κατανόησης και τα οφέλη που δύναται να προκύψουν μέσω της χρήσης της από τους μαθητές. Ειδικότερα, η εργασία εξετάζει τη μαθησιακή διαδικασία, το ενδιαφέρον των μαθητών για το μάθημα και την θεματική του διαγωνισμού, την προσοχή που έδωσαν, την ενασχόληση με την εφαρμογή Επαυξημένης Πραγματικότητας, καθώς και για τη συμπεριφορά και στάση τους καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος. Για τον λόγο αυτό, σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε μια δραστηριότητα που αξιοποιεί την Επαυξημένη Πραγματικότητα με την χρήση κινητών συσκευών (tablet) στο πλαίσιο μαθήματος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με θεματική διαγωνισμού. Μέσω της Επαυξημένης Πραγματικότητας παρουσιάζεται επεξηγηματικά στους μαθητές η θεματική και το περιεχόμενο μίας αποστολής του διαγωνισμού, ώστε οι μαθητές να βιώσουν αυθεντικές εμπειρίες μάθησης. Οι 24 μαθητές που συμμετείχαν στην ποιοτική έρευνα, έπειτα από τη χρήση της εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας και την αλληλεπίδραση τους με την πίστα, απάντησαν σε ατομικές ημι-δομημένες συνεντεύξεις αναφορικά με την πρότερη γνώση τους σχετικά με τη θεματική, τους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής και την τεχνολογία Επαυξημένης Πραγματικότητας, την επισκόπηση του μαθήματος, τον γνωστικό εμπλουτισμό μέσω της Επαυξημένης Πραγματικότητας, την κατανόηση, τη γενική εμπειρία, το ενδιαφέρον και την πρόθεση για διδασκαλία αυτής της μορφής στο μέλλον. Παράλληλα, χρησιμοποιήθηκε η παρατήρηση για τη συλλογή επιπρόσθετων δεδομένων. Από την παρούσα έρευνα βρέθηκε ότι οι μαθητές στην πλειονότητά τους κατανόησαν τη θεματική του διαγωνισμού. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα εμπλούτισε το μάθημα και παρείχε περισσότερες πληροφορίες, ενώ η συμμετοχή ήταν ενεργός και το ενδιαφέρον αυξημένο. Συνεπώς, η αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας στο πλαίσιο διαγωνισμών εκπαιδευτικής ρομποτικής δύναται να επιφέρει θετικά αποτελέσματα στη διαδικασία της μάθησης.
Keywords: Επαυξημένη Πραγματικότητα
Εκπαιδευτική Ρομποτική
Διαγωνισμοί
Θεματική πλαισίωση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OrfanidisChristosMsc2022.pdf5.33 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons