Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26460
Author: Φρύδας, Μιλτιάδης
Title: Συγκριτική ανάλυση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών παιχνιδιών για τα μαθηματικά
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Ξυνόγαλος, Στυλιανός
Abstract: Στην εργασία αυτή, αρχικά, παρουσιάζεται η σημασία των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού στην εκπαίδευση και στην απόκτηση δεξιοτήτων σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται σε εκπαιδευτικά παιχνίδια μαθηματικών για μαθητές Δημοτικού, καθώς τα Μαθηματικά δυσκολεύουν τα περισσότερα παιδιά. Ακολουθεί η παρουσίαση και περιγραφή αρκετών εκπαιδευτικών παιχνιδιών που έχουν ως κύριο αντικείμενό τους τα μαθηματικά. Έπειτα, χρησιμοποιώντας το πλαίσιο σχεδίασης παιχνιδιών σοβαρού σκοπού Conceptual Framework των Yusoff et al. (2009), τα κριτήρια σχεδίασης του Sanchez (2011), και τα γεγονότα διδασκαλίας του Gagne (1985), συγκρίνονται τα παραπάνω παιχνίδια και εξάγονται συμπεράσματα που αφορούν τόσο στη σχεδίασή τους, όσο και στην αποτελεσματικότητά τους, λαμβάνοντας υπόψη και τα αποτελέσματα σχετικών μελετών. Επιπλέον, παρουσιάζονται προτάσεις για βελτίωση των παιχνιδιών αυτών, με σκοπό την προσαρμογή τους στις σύγχρονες ανάγκες και αλλαγές στον χώρο των μαθηματικών. Με βάση τα αποτελέσματα της συγκριτικής ανάλυσης των υπαρχόντων παιχνιδιών για τα μαθηματικά, σχεδιάστηκε, ως παράδειγμα, ένα νέο παιχνίδι για το συγκεκριμένο πεδίο. Το παιχνίδι σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπόψη την ύλη των μαθηματικών για το Δημοτικό, τα συμπεράσματα της συγκριτικής ανάλυσης των υπαρχόντων παιχνιδιών, τις προαναφερθείσες μετρικές και γνωστά πλαίσια σχεδίασης παιχνιδιών σοβαρού σκοπού/εκπαιδευτικών παιχνιδιών.
Keywords: Παιχνίδια σοβαρού σκοπού
Εκπαιδευτικά παιχνίδια
Μαθηματικά
Δημοτικό
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FrydasMiltiadisMsc2022.pdf6.33 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons