Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26276
Author: Γκίλιας, Θωμάς
Title: Προοπτικές ψηφιακού μετασχηματισμού και εφαρμογή ψηφιακής καινοτομίας στον ξενοδοχειακό κλάδο_Η περίπτωση της αγοράς της Θεσσαλονίκης
Date Issued: 2021
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Γκοτζαμάνη, Κατερίνα
Abstract: Η παγκόσμια υγειονομική κρίση ωθεί τις επιχειρήσεις στην ψηφιακή αναβάθμιση και στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, προκειμένου να δημιουργήσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, μέσα από με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, μεθόδων και διαδικασιών, με απώτερο στόχο τη δημιουργία αξία για τον πελάτη, ικανοποιώντας αποτελεσματικότερα τις ανάγκες, προσδοκίες και επιθυμίες τους. Οι ανύπαρκτες έως χαμηλές επενδύσεις στον τομέα της έρευνας & ανάπτυξης και ο προσανατολισμός των περισσότερων Ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στην εγχώρια αγορά, λειτουργούν ως αποτρεπτικοί παράγοντες για την υιοθέτηση καινοτομιών-ψηφιακών καινοτομιών. Αντικείμενο της παρούσας έρευνας ήταν η εκτίμηση και παρουσίαση του επιπέδου της τρέχουσας ψηφιακής καινοτομίας και των μελλοντικών προοπτικών της για την Ελληνική Τουριστική Βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα για τον Τουριστικό κλάδο της αγοράς της Θεσσαλονίκης. Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ημι-δομημένων προσωπικών συνεντεύξεων, συμμετείχαν επτά στελέχη ξενοδοχείων 4* και άνω, του Ν. Θεσσαλονίκης, που φέρουν τον τίτλο του Διευθυντή/Γενικού Διευθυντή. Όπως έχει αποτυπωθεί, η παγκόσμια υγειονομική κρίση επηρέασε και άλλαξε σημαντικά τον στρατηγικό σχεδιασμό των επιχειρήσεων αναφορικά με την ψηφιακή καινοτομία. Η εφαρμογή της ψηφιακής καινοτομίας από επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Τουριστική βιομηχανία μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα τους, να ενισχύσει την εταιρική τους επωνυμία, να οδηγήσει στην εξοικονόμηση πόρων, να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση – προσέλκυση πελατών καθώς και στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Ωστόσο εμπόδια/προβλήματα όπως υψηλό κόστος επένδυσης, πρώιμη τουριστική αγορά, υψηλή γραφειοκρατία, κουλτούρα-δομή επιχείρησης, έλλειψε εξειδικευμένου προσωπικού, εποχικότητα και ανάγκη για άμεσα αποτελέσματα λειτουργούν αποτρεπτικά στην πραγματοποίηση επενδύσεων στην καινοτομία-ψηφιακή καινοτομία. Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί πως το δείγμα δεν είναι αντιπροσωπευτικό και για το λόγο αυτό η ερμηνεία και η γενικευσιμότητα των ευρημάτων είναι περιορισμένη.
Keywords: Ψηφιακή Καινοτομία
Ψηφιακός Μετασχηματισμός
Ν.Θεσσαλονίκης
Τουριστική Βιομηχανία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GkiliasThomasMsc2021.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons