Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26194
Author: Δαυιδόπουλος, Θεοχάρης
Title: E-business, e-commerce ως στρατηγικό εργαλείο ανάπτυξης των επιχειρήσεων
Alternative Titles: E-business, e-commerce as a strategic tool for business development
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φορολογική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων
Supervisor: Σουμπενιώτης, Δημήτριος
Abstract: Η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη των ΤΠΕ, η ψηφιοποίηση των ενδοεπιχειρησιακών διαδικασιών, η αυτοματοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και η άνθιση του ψηφιακού marketing, έχουν μετατοπίσει το εμπόριο και την επιχειρηματικότητα στο ψηφιακό περιβάλλον. Ως επακόλουθο, η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων δια-μορφώνεται πλέον με ψηφιακούς όρους. Επομένως, η δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο και το ηλεκτρονικό επιχειρείν αποτελούν πεδία ανάπτυξης και δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Τροχοπέδη στην επιτυχή δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο και το ηλεκτρονικό επιχειρείν αποτελεί η χαμηλή ψηφιακή ωριμότητα. Κατά συνέπεια, οι επιχειρήσεις που θέλουν να επιτύχουν πρέπει να επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιτυγχάνεται με τoν κατάλληλο ψηφιακό στρατηγικό σχεδιασμό και την ενσωμάτωση σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών όπως τα συστήματα BDBA, οι τεχνολογίες cloud και blockchain, οι αυτοματισμοί, η ρομποτική κ.α. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων. Ενώ στην πλειοψηφία τους αναγνωρίζουν πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός ενισχύει την ανταγωνιστικότητά τους και πως η δραστηριοποίηση τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι παράγοντας επιβίωσης για εκείνες στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη αγορά, αντ’ αυτού χαρακτηρίζονται από ψηφιακή στασιμότητα και έλλειψη ψηφιακής στρατηγικής. Οι κυριότερες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις που θέλουν να εκμεταλλευτούν το ηλεκτρονικό εμπόριο και το ηλεκτρονικό επιχειρείν ως στρατηγικά εργαλεία ανάπτυξης είναι η διαρκής εξέλιξη των ψηφιακών τεχνολογιών που απαιτεί διαρκώς νέους πόρους και νέες δεξιότητες και οι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τους καταναλωτές προς τις ηλεκτρονικές αγορές (π.χ. η ασφάλεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών). Τα κυριότερα οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου για τις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις είναι ο περιορισμός του άμεσου κόστους, η αύξηση πωλήσεων και η αύξηση στο περιθώριο κέρδους.
Keywords: Ηλεκτρονικό εμπόριο
Ηλεκτρονικό επιχειρείν
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Ψηφιακός στρατηγικός σχεδιασμός
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DavidopoulosTheocharisMsc2021.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons