Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25501
Author: Μερκούρη, Αλεξάνδρα
Title: Η σημασία της λογιστικής στην εκπαίδευση των αναπτυγμένων κα αναπτυσσόμενων χωρών
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φορολογική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων
Supervisor: Λάζος, Γρηγόριος
Abstract: Η σημερινή εποχή χαρακτηρίζεται και ως "ψηφιακή εποχή", γεγονός που δηλώνει την συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας. Η εξέλιξη αυτή έχει επιφέρει αλλαγές σε πολλά επαγγέλματα εκ των οποίων και του λογιστικού επαγγέλματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να απαιτείται η διαφοροποίηση των προγραμμάτων σπουδών. Ο εκσυγχρονισμός και η τάση τεχνολογικής βελτίωσης ή ανάπτυξης της προϋπάρχουσας τεχνολογίας στα Πανεπιστήμια κρίνεται απαραίτητη, ώστε οι φοιτητές και οι επαγγελματίες λογιστές να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι για τις ανάγκες τις αγοράς εργασίας. Παρόλα αυτά, παρατηρούνται προβλήματα στον τρόπο διδασκαλίας της λογιστικής, που έχει ως συνέπεια την μη τεχνολογική ενημέρωση των λογιστών. Συνεπώς, σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση των παραγόντων που επιδρούν στη σημασία της λογιστικής στην εκπαίδευση. Για την πραγματοποίηση της παρούσας έρευνας δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο συντάχθηκε μέσω των φορμών της Google και το οποίο στάλθηκε σε επαγγελματίες λογιστές και σε φοιτητές λογιστικών σχολών. Από τα συμπεράσματα της έρευνας προέκυψε, ότι είναι σημαντική η σημασία της λογιστικής στην εκπαίδευση, η οποία αποτελεί την εξαρτημένη μεταβλητή της έρευνας, διαπιστώνοντας πως ισχύουν οι παρακάτω ερευνητικές υποθέσεις: τα προβλήματα διδασκαλίας επηρεάζουν τη λογιστική, η χρήση της τεχνολογίας επιδρά θετικά στη σημασία της λογιστικής, οι τρόποι διδασκαλίας επηρεάζουν τη λογιστική, η πρακτική άσκηση είναι σημαντική στην κατανόηση των γνώσεων, και οι τεχνολογικές γνώσεις που λαμβάνονται καθώς και οι διαπροσωπικές και επικοινωνιακές δεξιότητες που καλλιεργούνται στο πανεπιστήμιο επαρκούν για τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Τέλος, απορρίφθηκε η ερευνητική υπόθεση, ότι το πανεπιστήμιο βοηθά στην πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης, αφού οι εργοδότες αντιλαμβάνονται την πρακτική άσκηση ως μια ευκαιρία μόνιμης θέσης στην αγορά εργασία.
Keywords: Λογιστική εκπαίδευση
Επαγγελματίες λογιστές
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MerkouriAlexandraMsc2020.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons