Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24555
Συγγραφέας: Κουφουνάκης, Αναστάσιος
Τίτλος: Social media στην παιδική ηλικία
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Επόπτης Καθηγητής: Βλαχοπούλου, Μάρω
Περίληψη: Tα Social Media έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων. Τα παιδιά ως μέλη της κοινωνίας του σύγχρονου ψηφιακού κόσμου επηρεάζονται και συμμετέχουν σε αυτά. Η Διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να αναλύσει τη χρήση και την επίδραση των Social Media στη καθημερινότητα ενός παιδιού σχολικής και προσχολικής ηλικίας. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από δύο ενότητες, τη βιβλιογραφική ανασκόπηση - θεωρητικό υπόβαθρο και το ερευνητικό μέρος πρωτογενούς έρευνας. Στη βιβλιογραφική ανασκόπηση πραγματοποιείται η εννοιολογική προσέγγιση και παρουσιάζεται η δομή των Social Media καθώς και οι νόμοι που διέπουν τη χρήση τους στην παιδική ηλικία. Επιπροσθέτως, πραγματοποιείται ανάλυση της χρήσης και της επίδρασης των Social Media στην παιδική ηλικία καθώς και η σχέση που έχουν αναπτύξει τα παιδιά μαζί τους. Αναλύονται οι πιθανές επιδράσεις των Social Media στα παιδιά σε προσωπικό, κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο, καθώς και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν κατά τη χρήση τους. Εξετάζεται η πιθανότητα να οφείλονται οι νέες τεχνολογίες και τα Social Media σε πρόκληση ή αύξηση της διαταραχής Διάσπασης Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) ενώ γίνεται εκτενής αναφορά στον εννοιολογικό προσδιορισμό της διαταραχής και στις οικονομικές επιπτώσεις της. Καταγράφεται επίσης η σχέση του παιδιού με τις σύγχρονες ψηφιακές διαφημίσεις και εξετάζεται το παιδί ως καταναλωτής εντός των Social Media. Στο ερευνητικό μέρος διερευνάται η χρήση και η επίδραση των Social Media στα παιδιά μέσω της διανομής κατάλληλων ερωτηματολογίων με επίκαιρα ερωτήματα, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα παιδιών-μαθητών που φοιτούν σε Δημοτικά Σχολεία. Στο ερευνητικό μέρος καταγράφεται η σχέση που έχει το παιδί με τα Social Media, οι επικίνδυνες πρακτικές που συμμετέχει, τα όρια που επιβάλλονται εκ μέρους των γονέων, οι συνήθειές τους εντός των Social Media, η επίδρασή τους στη καθημερινότητα τους και την ψυχολογία τους καθώς και οι καταναλωτικές προθέσεις τους.
Λέξεις Κλειδιά: Social Media
Social Media effects in childhood
Digital advertising
ADHD and Technology
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KoufounakisAnastasiosMsc2020.pdf3.94 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
KoufounakisAnastasiosMsc2020present.pdfΠαρουσίαση28.38 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons