Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24498
Συγγραφέας: Μπουτιόνη, Μαγδαληνή
Τίτλος: Ανίχνευση της γνώσης των συμπτωμάτων του εγκεφαλικού επεισοδίου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Επόπτης Καθηγητής: Πρώιου, Χαρίκλεια
Περίληψη: Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως στόχο να ερευνήσει και να ανιχνεύσει τη γνώση των παιδιών τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 5-6 ετών, για τα βασικά συμπτώματα των εγκεφαλικών επεισοδίων μέσω ενός σταθμισμένου ερωτηματολογίου κατάλληλα προσαρμοσμένου στις ανάγκες των παιδιών και της ελληνικής πραγματικότητας. Πιο συγκεκριμένα στην παρούσα μελέτη αξιολογήθηκαν 39 παιδιά τυπικής ανάπτυξης και 11 παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης, στα οποία δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο, όπου περιλάμβανε πέντε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, οι οποίες παρουσιάζονται στα παιδιά με τη μορφή εικόνων και σχετικής λεκτικής επεξήγησης. Χορηγήθηκε το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο για να διασφαλιστεί ότι οι συμμετέχοντες κατανοούν τις ερωτήσεις και τις πιθανές απαντήσεις. Επίσης η διαδικασία αξιολόγησης προσέφερε στα παιδιά μια ευχάριστη εμπειρία μέσω της διαδικασίας ερωτήσεων, απαντήσεων και εικόνων. Η έρευνα διεξήχθη με τη χορήγηση σε παιδιά τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης ενός ερωτηματολογίου, όπου αποτελούνταν από πέντε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών κατάλληλα διατυπωμένες για παιδιά προσχολικής αγωγής, 5-6 ετών. Οι ερωτήσεις είχαν ως θεματολογία τα βασικά συμπτώματα των εγκεφαλικών επεισοδίων και τι ενέργειες πρέπει να γίνουν αμέσως μόλις αντιληφθούμε ότι κάποιος έχει υποστεί εγκεφαλικό. Παρατηρήθηκε ότι τα παιδιά απαντούσαν στις ερωτήσεις με σχετική ευκολία και συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία της έρευνας. Τα αποτελέσματα της έρευνας επισήμαναν ότι υπάρχει σημαντική διαφορά στη γνώση των συμπτωμάτων των εγκεφαλικών επεισοδίων στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, συγκριτικά με τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης. Ενδεικτικό αποτελεί ότι κανένα παιδί δεν απάντησε σωστά σε όλες τις ερωτήσεις.
Λέξεις Κλειδιά: Εγκεφαλικό επεισόδιο
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
BoutioniMagdaliniMsc2020.pdf1.25 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.