Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23609
Author: Μπέκα, Περιστέρα-Εριέττα
Title: Η επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη λογιστική και στην ελεγκτική.
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική
Supervisor: Παυλάτος, Οδυσσέας
Abstract: Κύριος σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην επιστήμη της λογιστικής και της ελεγκτικής. Προκειμένου να μελετηθούν οι παραπάνω επιδράσεις χρησιμοποιήθηκαν ενδεικτικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το Twitter το Facebook και το LinkedIn. Για τη μελέτη του στόχου της εργασίας πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα (quantitative research) σε δείγμα 183 επιχειρήσεων, οι οποίες αποτελούν τις εισηγμένες εταιρίες στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Μελετήθηκε με τη χρήση στατιστικού μοντέλου αν τελικά η ύπαρξη των συγκεκριμένων μέσων σε συνδυασμό τις δυναμικές στρατηγικές διαχείρισης εντυπώσεων (assertive impression management) που τα συνοδεύει οδηγούν σε υψηλότερη μεταβολή κερδών σε σχέση με εταιρίες που δεν χρησιμοποιούν ενεργά τα παραπάνω μέσα (defensive impression management) ή δεν διαθέτουν λογαριασμούς σε αυτά. Έπειτα, με τη χρήση οικονομετρικού μοντέλου ερευνήθηκε αν οι γενικές αναρτήσεις καθώς και οι αναρτήσεις οικονομικού περιεχομένου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εξαρτώνται από ενδεικτικά λογιστικά μεγέθη και πιο ειδικά από τα Άυλα Πάγια, το Σύνολο Ενεργητικού, τα Κέρδη προ Φόρων, τα Χρηματικά Διαθέσιμα και τις Συνολικές Υποχρεώσεις των εταιριών. Τέλος, γίνεται η προσπάθεια της έρευνας της επίδρασης της γνώμης της έκθεσης ελέγχου του Ορκωτού Ελεγκτή-Λογιστή και της ουσιώδους αβεβαιότητας των εταιριών σε αναρτήσεις οικονομικού περιεχομένου σε Twitter και Facebook με τη χρήση στατιστικού μοντέλου. Από την παρούσα έρευνα, επιβεβαιώθκε ότι η ύπαρξη τουλάχιστον ενός ενεργού μέσου κοινωνικής δικτύωσης (Twitter, Facebook, LinkedIn) οδηγεί σε υψηλότερα κέρδη στις οικονομικές μονάδες, σε σχέση με αδρανείς ή ανύπαρκτους λογαριασμούς. Επιπρόσθετα, φαίνεται ότι κύριο μέγεθος επηρεασμού των συνολικών και των οικονομικών αναρτήσεων σε Twitter και Facebook αποτελεί το σύνολο των υποχρεώσεων της οικονομικής μονάδας. Ταυτόχρονα, το σύνολο των μελετηθέντων δημοσιεύσεων των παραπάνω μέσων επηρεάζονται από ορισμένα από τα υπόλοιπα λογιστικά μεγέθη της έρευνας. Τέλος, συμπεραίνεται ότι δεν υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στα ελεγκτικά μεγέθη και τις οικονομικού περιεχομένου σε Twitter και Facebook.
Keywords: Μέσα κονωνικής δικτύωσης
Αναρτήσεις
Twitter
Facebook
LinkedIn
Άυλα πάγια
Χρηματικά διαθέσιμα
Σύνολο ενεργητικού
Κέρδη προ φόρων
Συνολικές υποχρεώσεις
Έκθεση ελέγχου
Γνώμη ελεγκτή
Ουσιώδης αβεβαιότητα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένη Λογιστική & Ελεγκτική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BekaEriettaMsc2019.pdf804.5 kBAdobe PDFView/Open
BekaEriettaMsc2019extra.pdf223.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.