Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23112
Συγγραφέας: Πατσέας, ΝΙκόλαος
Τίτλος: Επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξης δημοπρατηρίου αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα
Αλλοι τίτλοι: Operational project for the development of an agricultural product auction in Greece.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2019
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φορολογική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων
Επόπτης Καθηγητής: Σουμπενιώτης, Δημήτριος
Περίληψη: Σκοπός της εργασίας είναι να εξεταστούν τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα τα οποία μετά το 2011 διαθέτουν νομικό πλαίσιο εφαρμογής και εξάπλωσης και να διερευνηθεί αν το εγχείρημα κρίνεται επιτυχημένο. Τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων αποτελούν μια εναλλακτική στρατηγική εμπορίας αγροτικών προϊόντων. Στην Ελλάδα αυτή η στρατηγική έχει αρχίσει να εφαρμόζεται πολύ πρόσφατα μόλις τα τελευταία οκτώ χρόνια. Στόχος είναι να καταγραφεί η σημερινή κατάσταση των δημοπρατηρίων αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα και η εφαρμογή τους από τους ελληνικούς αγροτικούς συνεταιρισμούς. Για την εκπόνηση της εργασίας χρησιμοποιήθηκαν τόσο δευτερογενείς όσο και πρωτογενείς πηγές πληροφόρησης. Αφού εξετάστηκε η ελληνική νομοθεσία και έρευνες που αφορούν τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτική έρευνα σε αγροτικούς συνεταιρισμούς της χώρας και συγκεκριμένα σε δύο κατηγορίες συμμετεχόντων, σε στελέχη της διοίκησης των συνεταιρισμών και σε μέλη αυτών. Τα δύο ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν είχαν κάποιες κοινές και κάποιες διαφορετικές ερωτήσεις. Η στατιστική ανάλυση που πραγματοποιήθηκε έγινε με τη χρήση του Microsoft Excel και τη χρήση ορισμένων βασικών στατιστικών μεγεθών όπως ο μέσος όρος και η τυπική απόκλιση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η συχνότητα αγοράς των αγροτικών προϊόντων στους αγροτικούς συνεταιρισμούς είναι έως δύο φορές την εβδομάδα, η προμήθεια αγροτικών προϊόντων γίνεται από παραγωγούς των γύρω περιοχών και μάλιστα τα προϊόντα προέρχονται από την τοπική αγορά. Ακόμη, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων δεν γνωρίζει σχετικά με τη λειτουργία των δημοπρατηρίων αγροτικών προϊόντων ενώ όσοι γνωρίζουν είναι εξοικειωμένοι με τη συμβατική τους μορφή. Ταυτόχρονα, παρατηρείται έλλειψη εκπαίδευσης και γνώσεων σχετικά με τη λειτουργία ηλεκτρονικών δημοπρατηρίων αγροτικών προϊόντων η οποία πρέπει να διορθωθεί άμεσα ώστε να καταστούν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί ανταγωνιστικοί και πάλι στην παγκόσμια πια αγορά. Τέλος, απαιτείται μεγαλύτερη οργάνωση και συντονισμός ώστε οι ελληνικοί αγροτικοί συνεταιρισμοί να διαθέτουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους τα αγροτικά τους προϊόντα.
Λέξεις Κλειδιά: Δημοπρατήριο
Αγροτικά Προϊόντα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PatseasNikolaosMsc2019.pdf772.67 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.