Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/23112
Author: Πατσέας, ΝΙκόλαος
Title: Επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξης δημοπρατηρίου αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα
Alternative Titles: Operational project for the development of an agricultural product auction in Greece.
Date Issued: 2019
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φορολογική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων
Supervisor: Σουμπενιώτης, Δημήτριος
Abstract: Σκοπός της εργασίας είναι να εξεταστούν τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα τα οποία μετά το 2011 διαθέτουν νομικό πλαίσιο εφαρμογής και εξάπλωσης και να διερευνηθεί αν το εγχείρημα κρίνεται επιτυχημένο. Τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων αποτελούν μια εναλλακτική στρατηγική εμπορίας αγροτικών προϊόντων. Στην Ελλάδα αυτή η στρατηγική έχει αρχίσει να εφαρμόζεται πολύ πρόσφατα μόλις τα τελευταία οκτώ χρόνια. Στόχος είναι να καταγραφεί η σημερινή κατάσταση των δημοπρατηρίων αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα και η εφαρμογή τους από τους ελληνικούς αγροτικούς συνεταιρισμούς. Για την εκπόνηση της εργασίας χρησιμοποιήθηκαν τόσο δευτερογενείς όσο και πρωτογενείς πηγές πληροφόρησης. Αφού εξετάστηκε η ελληνική νομοθεσία και έρευνες που αφορούν τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτική έρευνα σε αγροτικούς συνεταιρισμούς της χώρας και συγκεκριμένα σε δύο κατηγορίες συμμετεχόντων, σε στελέχη της διοίκησης των συνεταιρισμών και σε μέλη αυτών. Τα δύο ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν είχαν κάποιες κοινές και κάποιες διαφορετικές ερωτήσεις. Η στατιστική ανάλυση που πραγματοποιήθηκε έγινε με τη χρήση του Microsoft Excel και τη χρήση ορισμένων βασικών στατιστικών μεγεθών όπως ο μέσος όρος και η τυπική απόκλιση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η συχνότητα αγοράς των αγροτικών προϊόντων στους αγροτικούς συνεταιρισμούς είναι έως δύο φορές την εβδομάδα, η προμήθεια αγροτικών προϊόντων γίνεται από παραγωγούς των γύρω περιοχών και μάλιστα τα προϊόντα προέρχονται από την τοπική αγορά. Ακόμη, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων δεν γνωρίζει σχετικά με τη λειτουργία των δημοπρατηρίων αγροτικών προϊόντων ενώ όσοι γνωρίζουν είναι εξοικειωμένοι με τη συμβατική τους μορφή. Ταυτόχρονα, παρατηρείται έλλειψη εκπαίδευσης και γνώσεων σχετικά με τη λειτουργία ηλεκτρονικών δημοπρατηρίων αγροτικών προϊόντων η οποία πρέπει να διορθωθεί άμεσα ώστε να καταστούν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί ανταγωνιστικοί και πάλι στην παγκόσμια πια αγορά. Τέλος, απαιτείται μεγαλύτερη οργάνωση και συντονισμός ώστε οι ελληνικοί αγροτικοί συνεταιρισμοί να διαθέτουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους τα αγροτικά τους προϊόντα.
Keywords: Δημοπρατήριο
Αγροτικά Προϊόντα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Appears in Collections:ΠΜΣ Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PatseasNikolaosMsc2019.pdf772.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.