Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22713
Author: Κετεγένης, Μηνάς
Title: Μετατρέποντας τις υπηρεσίες σε ελκυστικότερο προϊον: η περίπτωση των ελληνικών νοσοκομειακών υπηρεσιών.
Date Issued: 2019
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βασιλειάδης, Χρήστος
Abstract: Η συγκεκριμένη ερευνητική εργασία βασίστηκε σε σημαντικό πλήθος επιστημονικών μελετών, που περιγράφουν τους έξι σημαντικότερους παράγοντες που προσφέρονται αυτή τη στιγμή στα ελληνικά δημόσια νοσοκομεία. Οι έξι αυτοί παράγοντες καθορίστηκαν μέσα από προέρευνα, γνωστή ως Delphi Method, στην οποία συμμετείχαν 14 ειδικοί από δημόσια νοσοκομεία που καλύπτουν όλη την γεωγραφία της Ελλάδας. Παράλληλα, διεξήχθη εμπειρική έρευνα χρησιμοποιώντας το εργαλείο της Conjoint analysis που θεωρείται στις μέρες μας ένα από τα πιο σύγχρονα εργαλεία Marketing. Το ερωτηματολόγιο αποτελούνταν από 8 διαφορετικά σενάρια και από 5 ερωτήσεις δημογραφικών στοιχείων. Αντικειμενικός σκοπός της έρευνας ήταν να καθοριστεί η ιεράρχηση των έξι παραγόντων και η συνεισφορά των αξιών τους στη διαμόρφωση ενός ελκυστικότερου ελληνικού δημόσιου νοσοκομείου. Η μελέτη βασίστηκε σε στατιστική ανάλυση 270 ερωτηματολογίων. Κύρια ευρήματα της έρευνας ήταν τα εξής: Σημαντικότερος παράγοντας στην απόφαση επιλογής ήταν οι Κτιριακές εγκαταστάσεις, δεύτερος η Συμπεριφορά προσωπικού, τρίτος ο Χρόνος αναμονής, τέταρτος η Καθαριότητα, πέμπτος η Γνώση και Εμπειρία του προσωπικού και έκτος η Επάρκεια προσωπικού. Η συσχέτιση του εργαλείου με το ερευνητικό ερώτημα αποδόθηκε με ποσοστό 99,7%. Καθορίστηκαν επίσης και οι τιμές συνεισφοράς των εσωτερικών αξιών με σκοπό την τοποθέτηση τους στην τελική εξίσωση, ώστε να είναι αντιληπτές οι μεταβολές που μπορεί να επιφέρουν με την εναλλαγή τους στη διαμόρφωση του βέλτιστου προϊόντος.
The present research project is based on a recording of a significant range of researches, describing the six most important factors currently available in Greek public hospitals. These six factors have been identified through a research known as Delphi Method, involving 14 experts from the public hospitals in Greece. Simultaneously, empirical research was carried out using the so called Conjoint analysis that is considered to be at the present one of the most modern Marketing tools. The questionnaire consisted of 8 different scenarios and 5 demographic questions. The objective goal of the research is the hierarchy of the six factors and the contribution of their values to the formation of a more attractive Greek public hospital. The study was based on a statistical analysis of 270 questionnaires. The main findings of the survey were the following: The most important factor in the selection decision was the Hospital physical environment, second was the Staff attitude, Third was the Waiting Time, Fourth Hospital cleanliness, Fifth the Levels of education and experience of the Staff, and sixth was Medical Staffing. The correlation of the tool with the research question was 99.7%. The internal value utilities scores of the factors were also determined in order to be placed in the final equation that will help to the configuration of the optimal product.
Keywords: Conjoint analysis
Επάρκεια προσωπικού
Επίπεδο γνώσεων και εμπειρίας προσωπικού
Συμπεριφορά προσωπικού
Χρόνος αναμονής
Κτιριακές εγκαταστάσεις
Καθαριότητα νοσοκομείων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KetegenisMinasMsc2019.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons