Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/22535
Author: | Σαρρή, Κυριακή |
Title: | Γονείς και παιδιά παρέα με τα ρομπότ :η ανάπτυξη δεξιοτήτων των παιδιών κατά τη συμμετοχή τους σε ομαδικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες τεχνολογίας και ρομποτικής |
Date Issued: | 2018 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης |
Supervisor: | Φαχαντίδης, Νικόλαος |
Abstract: | Είναι πλέον γεγονός πως οι αλλαγές που συντελούνται στις σύγχρονες κοινωνίες επηρεάζουν τον τρόπο ζωής και εργασίας των ανθρώπων. Για να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν οι άνθρωποι στις αλλαγές αυτές, θα πρέπει να επικαιροποιούν διαρκώς τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους και να τις εξελίσσουν. Φορείς όπως η Ε.Ε., ο ΟΟΣΑ, η UNESCO έχουν κάνει προσπάθειες και έρευνες για να προσδιορίσουν τις βασικές δεξιότητες, τις οποίες πολλές χώρες έχουν εντάξει στα αναλυτικά εκπαιδευτικά τους προγράμματα. Όλες αυτές οι αλλαγές είναι άμεσα συνυφασμένες με τις νέες τεχνολογίες, οι οποίες στον τομέα της εκπαίδευσης έχουν κάνει την εμφάνισή τους και μέσα από τη ρομποτική. Η παρούσα έρευνα σχεδιάστηκε με σκοπό να εξετάσει τις δεξιότητες που αναπτύσσουν τα παιδιά συμμετέχοντας μαζί με τους γονείς τους σε δραστηριότητες τεχνολογίας και ρομποτικής και κατά πόσο οι δεξιότητες αυτές συνάδουν με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα που κρίνονται απαραίτητες από τη σύγχρονη κοινωνία. Οι δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν τα παιδιά με τους γονείς τους ήταν δομημένες και κατάλληλα σχεδιασμένες και τα ρομποτικά κιτ που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ποικίλα ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε δραστηριότητας. Συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν οχτώ παιδιά με τους γονείς τους, τα οποία φοιτούσαν σε δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την παρακολούθηση των παιδιών κατέδειξαν πως υπήρχαν θετικά οφέλη από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά ανέπτυξαν σε μεγάλο βαθμό δεξιότητες γνωστικές, συναισθηματικές, ψυχοκινητικές καθώς και δεξιότητες ως προς τις νέες τεχνολογίες. |
Keywords: | Δεξιότητες 21ου αιώνα Τεχνολογία Εκπαιδευτική ρομποτική Ομαδικές δραστηριότητες Παιχνίδι Δεξιότητες γνωστικές, συναισθηματικές, ψυχοκινητικές, ως προς τις νέες τεχνολογίες |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018. |
Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SarriKyriakiMsc2018.pdf | 1.97 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License