Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20459
Συγγραφέας: Παπαδοπούλου, Αθηνά
Τίτλος: Φιλικές σχέσεις ατόμων με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: διαφοροποιήσεις κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης τους
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Με βάση τους παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους τα παιδιά για την επιλογή των φίλων τους, μελετήθηκαν οι διαφορές που παρατηρούνται στην επιλογή κάθε κριτηρίου ξεχωριστά στα παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο, στο οποίο καλούνταν να επιλέξουν ποιο άτομο από τις περιπτώσεις που τους παρουσιάζονται θα επέλεγαν για φίλο τους. Για το κάθε κριτήριο υπολογιζόταν το ποσοστό της μέσης τιμής που έγινε η συγκεκριμένη επιλογή. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν στατιστικές αναλύσεις προκειμένου να αξιολογηθεί η διαφορά. Από τις αναλύσεις προέκυψε ότι τα παιδιά χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες επιλέγουν με μεγαλύτερη ευκολία παιδιά διαφορετικού φύλου, μικρότερα παιδιά, παιδιά με διαφορετικό χρώμα δέρματος, κοντά παιδιά, παιδιά που φορούν γυαλιά οράσεως, παιδιά που δεν έχουν ωραία παιχνίδια και τέλος παιδιά με τα οποία δε συνδέονται με συγγενικούς δεσμούς. Συνεπώς τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες φαίνεται να είναι λιγότερο δεκτικά, όταν πρόκειται για παιδιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα δικά τους. Επιπλέον μελετήθηκαν οι διαφορές στις επιλογές των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες με διαφοροποιητικό παράγοντα το φύλο. Από την ανάλυση προέκυψε ότι τα κορίτσια επιλέγουν πιο εύκολα παιδιά με καταγωγή ίδια με τη δική τους συγκριτικά με τα αγόρια, χωρίς να παρουσιάζεται αξιόλογη διαφορά στην περίπτωση επιλογής παιδιού από άλλη χώρα. Τα ευρήματα μπορούν να αξιοποιηθούν, ώστε να οργανωθούν εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την αποδοχή παιδιών με διαφορετικά χαρακτηριστικά από όλα τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, τα οποία σε συγκεκριμένα κριτήρια είναι λιγότερο δεκτικά.
Λέξεις Κλειδιά: Φιλία
Παιδιά
Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Αναπηρίες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PapadopoulouAthinaMsc2017.pdf1.61 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons