Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20209
Συγγραφέας: Κεραμάρη, Ευλαμπία
Τίτλος: Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής για την ψυχική ανθεκτικότητα μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η ψυχική ανθεκτικότητα αποτελεί μια εννοιολογική κατασκευή που έχει αποτελέσει επίκεντρο πολλών ερευνών τις τελευταίες δεκαετίες. Προγράμματα εφαρμογής της καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών κλάδων που έχουν να κάνουν με την υγεία και την οικονομία. Σημαντική θεωρείται η εφαρμογή της στην εκπαίδευσης δασκάλων, μαθητών και ειδικότερα μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην εξέταση των αντιλήψεων 36 εκπαιδευτικών, 18 γενικής και 18 ειδικής αγωγής αναφορικά με την ψυχική ανθεκτικότητα μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Επιπρόσθετα εξετάζονται οι ομοιότητες και διαφορές που παρατηρούνται στις απόψεις των εκπαιδευτικών για κάθε ομάδα μαθητών. Η εξέταση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών έγινε μέσω ατομικών ημι-δομημένων συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα διερευνήθηκαν με ανάλυση περιεχομένου και έδειξαν ότι εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής αναγνωρίζουν την ψυχική ανθεκτικότητα μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με ΗΕΑ ως μια σύνθετη εννοιολογική κατασκευή που συντίθεται από πολλαπλά χαρακτηριστικά, ικανότητες και συμπεριφορές, επηρεάζεται από περιβαλλοντικούς και ατομικούς παράγοντες και η επίτευξη της οδηγεί σε πολλές και ευεργετικές συνέπειες για τους μαθητές. Τέλος δεν διαπιστώνονται ιδιαίτερες διαφορές στις απόψεις τους για την ψυχική ανθεκτικότητα μαθητών τυπικής ανάπτυξης και μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Τα ευρήματα της έρευνας προσθέτουν στοιχεία στο προφίλ του «ψυχικά» ανθεκτικού μαθητή και αποτελούν πρωτογενές υλικό για τη μελέτη της ψυχικής ανθεκτικότητας σε μαθητές με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
Λέξεις Κλειδιά: Ψυχική ανθεκτικότητα
Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KeramariEulampiaMsc2017.pdf2.07 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons