Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/17257
Συγγραφέας: Γιαννόπουλος, Γεώργιος
Τίτλος: Πως η τεχνολογία και το διαδίκτυο βοηθούν στην εξέλιξη του θεάτρου.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2014
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Επόπτης Καθηγητής: Μπούσιου-Μακρίδου, Δέσποινα
Περίληψη: Στη σύγχρονη εποχή που διανύουμε, το μεγαλύτερο μέρος των θεάτρων διαθέτει τεχνολογικές κατασκευές που βοηθούν στη ομαλή διεξαγωγή και στην ποιοτική παραγωγή παραστάσεων. Το διαδίκτυο επίσης, βοηθάει τις θεατρικές παραστάσεις μέσω των υπηρεσιών που προσφέρει. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθούν τα επιμέρους τμήματα της βοήθειας της τεχνολογίας και του διαδικτύου σε όλο το θεατρικό οικοδόμημα. Στόχος της εργασίας είναι η ανάδειξη της αναγκαιότητας της ύπαρξης της τεχνολογίας στις παραστάσεις και στη διδασκαλία του θεάτρου μέσα από μία λεπτομερής ποιοτική και ποσοτική έρευνα. Η διατριβή βασίστηκε σε πρωτογενή στοιχεία και υλοποιήθηκε σε δύο στάδια. Αρχικά (α) υλοποιήθηκε μια ποιοτική έρευνα που αφορούσε την εξέλιξη όλου του δυτικού θεάτρου από τεχνολογικής πλευράς, από την αρχή δημιουργίας αυτού, μέσω της διαδικασίας της μη δομημένης συνέντευξης με ανοιχτά ερωτήματα. Έπειτα, (β) πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ενός δομημένου ερωτηματολόγιου, μια ποσοτική έρευνα, και καταγράφηκε η στάση των εκπαιδευτικών - εκπαιδευόμενων της θεατρικής παιδείας σε όλο το φάσμα συνεισφοράς της τεχνολογίας του διαδικτύου στο θέατρο. Το ερωτηματολόγιο συντάχθηκε με βάση τα πρωτογενή δεδομένα που συλλέχθηκαν. Το δείγμα της ποσοτικής έρευνας αποτελείται από συνολικά από 180 άτομα, 30 διδάσκοντες και 150 διδασκόμενους θεατρικής παιδείας. Το χρονικό διάστημα διεξαγωγής της έρευνας ήταν από τον Ιανουάριο του 2013 έως τον Μάιο του 2014. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS και ακολουθήθηκε η περιγραφική στατιστική ανάλυση. Συμπερασματικά από την ποιοτική και ποσοτική ανάλυση, προκύπτει ότι οι καθηγητές θεωρούν η τεχνολογία στο θέατρο και η διευκόλυνση των τεχνολογικών μηχανημάτων που υπάρχουν σε αυτά είναι αναγκαία σε σχέση με τους σπουδαστές που εμφανίζουν μια δυσπιστία. Η τεχνολογία έχει ενσωματωθεί στο θέατρο σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς. Οι κύριοι τομείς που έχει ενσωματωθεί είναι στη σκηνογραφία, στο φωτισμό και τον ήχο. Το διαδίκτυο και οι υπηρεσίες που προσφέρει εμφανίζουν μια αυξητική τάση στη σχέση τους με το θέατρο. Η διδασκαλία μέσω της χρήσης τεχνολογικών μέσων και του διαδικτύου αυξάνεται και δημιουργούνται προϋποθέσεις καλύτερης μετάδοσης πληροφοριών.
Λέξεις Κλειδιά: Τεχνολογία
Τεχνολογική εξέλιξη θεάτρου
Διαδίκτυο
Θέατρο
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GiannopoulosGeorgiosMsc2014.pdf9.36 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons