Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/576
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜακρίδου-Μπούσιου, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΝικητάκη, Ειρήνηel
dc.date.accessioned2006-12-22T09:38:22Z-
dc.date.available2006-12-22T09:38:22Z-
dc.date.issued2005el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/576-
dc.descriptionΔΙΠ ΠΛΗΡ/30 2005el
dc.descriptionΗ Βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διπλωματικής σε έντυπη μορφή σε κλειστή συλλογή.el
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2005.el
dc.description.abstractΣτην εργασία αυτή γίνεται µια έρευνα µε σκοπό να φανεί κατά πόσο ο συνδυασµός της παραδοσιακής µορφής διδασκαλίας (διδασκαλία µέσα στην τάξη) και της χρήσης των υπολογιστών στην διδασκαλία των οικονοµικών µαθηµάτων επηρεάζει την αποτελεσµατικότητα του µαθήµατος σε σχέση µε την παραδοσιακή µορφή διδασκαλίας. Επίσης, θα ερευνήσουµε κατά πόσο οι µαθητές και οι καθηγητές είναι έτοιµοι να δεχτούν ένα τέτοιο τρόπο εκπαίδευσης. Η µεθοδολογία που ακολουθείται στηρίζεται σε έρευνες που έχουν πραγµατοποιηθεί. Τα συµπεράσµατα από αυτές τις έρευνες είναι ότι η τεχνολογία που χρησιµοποιείται για την διδασκαλία των οικονοµικών µαθηµάτων άλλοτε επηρεάζει θετικά την επίδοση των µαθητών και άλλοτε δεν διαπιστώνεται κάποια επίδραση. Πιο συγκεκριµένα, η έρευνα µας αναφέρεται στην διδασκαλία του µαθήµατος «Αρχές Οικονοµίας» της πρώτης τάξης του Ενιαίου Λυκείου, µε τη χρήση των υπολογιστών και του διαδικτύου. Η έρευνα έγινε στο 20 Ενιαίο Λύκειο της Θεσσαλονίκης. Με βάση ένα τεστ γνώσεων που απάντησαν οι µαθητές προσπαθήσαµε να δούµε αν υπάρχει διαφορά στις γνώσεις που απέκτησαν σε σχέση µε τους µαθητές που διδάχθηκαν την συγκεκριµένη ύλη από τον καθηγητή τους χωρίς την χρήση των υπολογιστών. Επίσης, για να δούµε την άποψη των µαθητών και του καθηγητή τους όσον αφορά την χρήση των υπολογιστών και το πρόγραµµα που εφαρµόστηκε, δηµιουργήθηκαν δύο ερωτηµατολόγια τα οποία τους δόθηκαν µετά τη λήξη των µαθηµάτων. Η επεξεργασία των ερωτηµατολογίων έγινε µε το στατιστικό πακέτο SPSS 11.5 fOΓ Windows και το MicΓosoft Excel. Η στατιστική ανάλυση περιλαµβάνει περιγραφική στατιστική, συσχετίσεις, διαγράµµατα και σύγκριση µέσων µε το t -test. Το βασικά συµπέρασµα στα οποίο καταλήξαµε είναι τα ακόλουθα: Όσον αφορά το ηλεκτρονικό µάθηµα: • φάνηκε ότι δεν υπάρχει διαφορά ανάµεσα στις επιδόσεις των µαθητών που παρακολούθησαν το ηλεκτρονικό µάθηµα και των µαθητών που δεν χρησιµοποίησαν τους υπολογιστές. Όσον αφορά τους µαθητές: • οι περισσότεροι (62,2%) δηλώνουν εξοικειωµένοι µε την τεχνολογία, • η πλειοψηφία (91,1 %) βρίσκει ενδιαφέρον το ηλεκτρονικό µάθηµα, • το 66,7% προτιµά να γίνεται το µάθηµα µε την χρήση τεχνολογίας. • το 73,3% θα ήθελε να υπάρχει περισσότερη ύλη στο ηλεκτρονικό µάθηµα. Όσον αφορά τον καθηγητή: • χρησιµοποιεί τους υπολογιστές ελάχιστα, • δύσκολα θα άλλαζε τον τρόπο διδασκαλίας του, • δηλώνει ότι φοβάται να χρησιµοποιήσει τους υπολογιστές χωρίς την βοήθεια κάποιου ειδικού, • δεν διαθέτει τον απαραίτητο χρόνο για να ασχοληθεί µε την δηµιουργία ηλεκτρονικών µαθηµάτων.el
dc.format.extent113 σ.el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.rightsΤο ηλεκτρονικό αντίτυπο της διπλωματικής δεν έχει αποδεσμευτεί.el
dc.subjectΗλεκτρονική εκπαίδευσηel
dc.subjectΗλεκτρονικό μάθημαel
dc.subjectΔιδασκαλία μέσω υπολογιστήel
dc.subjectΟικονομική εκπαίδευσηel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΕκπαιδευτικό λογισμικόel
dc.titleΈρευνα για την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας στην διδασκαλία οικονομικού μαθήματος στο λύκειο.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορικήel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NikitakiEiriniMsc2005.pdf13.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.