Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/573
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Μακρίδου-Μπούσιου, Δέσποινα | el |
dc.contributor.author | Γκάνα, Σοφία | el |
dc.date.accessioned | 2006-12-22T09:38:17Z | - |
dc.date.available | 2006-12-22T09:38:17Z | - |
dc.date.issued | 2006 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/573 | - |
dc.description | ΔΙΠ ΠΛΗΡ/4 2006 | el |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2006. | el |
dc.description | Η Βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διπλωματικής σε έντυπη μορφή σε κλειστή συλλογή. | el |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία πραγµατεύεται την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών των-ηλεκτρονικών υπολογιστών και της πληροφορικής-στη διδασκαλία των οικονοµικών µαθηµάτων στα σχολεία της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης. Η ενίσχυση και υποστήριξη της µαθησιακής διαδικασίας µε τις λειτουργίες της τεχνολογίας των υπολογιστών έχει επιφέρει ριζικές αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης. Στόχος της εργασίας είναι να παρουσιαστούν οι σύγχρονες τάσεις στη διδασκαλία των οικονοµικών µαθηµάτων και να εξετασθούν οι µεταβολές που επιφέρουν στο ευρύτερο χώρο της εκπαίδευσης. Επίσης µέσα από έρευνα γίνεται προσπάθεια να διαπιστωθεί η στάση που κρατούν οι καθηγητές απέναντι στην τεχνολογία και το κατά πόσο είναι έτοιµοι να την ενσωµατώσουν στο έργο τους. Για την επίτευξη των στόχων της εργασίας έγινε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και πραγµατοποιήθηκε σε συµπληρωµατικό επίπεδο, έρευνα µε τη βοήθεια ερωτηµατολογίου και µε τη συµµετοχή οικονοµολόγων καθηγητών της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης. Τα συµπεράσµατα της παρούσας εργασίας δείχνουν ότι µε την ενσωµάτωση των εφαρµογών της πληροφορικής στα σχολεία της µέσης εκπαίδευσης η διαδικασία της µάθησης απέκτησε µεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι τα νέα διαδραστικά µέσα εκπαίδευσης επιτυγχάνουν στη βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας και προσφέρουν διευκολύνσεις στους καθηγητές, αλλά και πλεονεκτήµατα µάθησης στους µαθητές µέσα από τις πολλές εφαρµογές τους. Στη µελέτη αναφέρεται ότι τα λογισµικά προγράµµατα µε εικόνες, βίντεο, ήχο, κινούµενα σχέδια, γραφήµατα, κουίζ αλλά και το ίδιο το Διαδίκτυο καταφέρνουν να µετατρέψουν τη διδασκαλία των οικονοµικών µαθηµάτων από δασκαλοκεντρική σε µαθητοκεντρική, µε τους µαθητές να κατέχουν τον σπουδαιότερο ρόλο στη διδακτική διαδικασία. Η σύγκριση της διεθνούς πραγµατικότητας µε το εγχώριο εκπαιδευτικό σύστηµα αποκαλύπτει διαφορές, κενά και ελλείµµατα προόδου σε αυτόν τον τοµέα. Σύµφωνα µε τη σχετική µελέτη που πραγµατοποιήθηκε σε οικονοµολόγους καθηγητές, η γενικότερη στάση των εκπαιδευτικών απέναντι σε αυτές τις εφαρµογές είναι θετική, γεγονός που αποτελεί αισιόδοξο µήνυµα για το µέλλον. Η συνεργασία των εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη για την ένταξη των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Άλλωστε, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές πρέπει να συνδράµουν στο έργο των εκπαιδευτικών και όχι να τους υποκαταστήσουν. | el |
dc.format.extent | 124 σ. | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.subject | Οικονομική εκπαίδευση | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικό λογισμικό | el |
dc.subject | Διαδραστικές µέθοδοι | el |
dc.subject | Νέες τεχνολογίες | el |
dc.subject | Καθηγητές δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης | el |
dc.subject | Πολυµέσα | el |
dc.subject | Διαδίκτυο | el |
dc.subject | Πληροφορική | el |
dc.subject | Μαθητές | el |
dc.title | Η εφαρμογή της πληροφορικής στη διδασκαλία των οικονομικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική | el |
Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
GanaMsc2006.pdf | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.