Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/573
Συγγραφέας: Γκάνα, Σοφία
Τίτλος: Η εφαρμογή της πληροφορικής στη διδασκαλία των οικονομικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2006
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Επόπτης Καθηγητής: Μακρίδου-Μπούσιου, Δέσποινα
Περίληψη: Η παρούσα εργασία πραγµατεύεται την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών των-ηλεκτρονικών υπολογιστών και της πληροφορικής-στη διδασκαλία των οικονοµικών µαθηµάτων στα σχολεία της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης. Η ενίσχυση και υποστήριξη της µαθησιακής διαδικασίας µε τις λειτουργίες της τεχνολογίας των υπολογιστών έχει επιφέρει ριζικές αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης. Στόχος της εργασίας είναι να παρουσιαστούν οι σύγχρονες τάσεις στη διδασκαλία των οικονοµικών µαθηµάτων και να εξετασθούν οι µεταβολές που επιφέρουν στο ευρύτερο χώρο της εκπαίδευσης. Επίσης µέσα από έρευνα γίνεται προσπάθεια να διαπιστωθεί η στάση που κρατούν οι καθηγητές απέναντι στην τεχνολογία και το κατά πόσο είναι έτοιµοι να την ενσωµατώσουν στο έργο τους. Για την επίτευξη των στόχων της εργασίας έγινε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και πραγµατοποιήθηκε σε συµπληρωµατικό επίπεδο, έρευνα µε τη βοήθεια ερωτηµατολογίου και µε τη συµµετοχή οικονοµολόγων καθηγητών της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης. Τα συµπεράσµατα της παρούσας εργασίας δείχνουν ότι µε την ενσωµάτωση των εφαρµογών της πληροφορικής στα σχολεία της µέσης εκπαίδευσης η διαδικασία της µάθησης απέκτησε µεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι τα νέα διαδραστικά µέσα εκπαίδευσης επιτυγχάνουν στη βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας και προσφέρουν διευκολύνσεις στους καθηγητές, αλλά και πλεονεκτήµατα µάθησης στους µαθητές µέσα από τις πολλές εφαρµογές τους. Στη µελέτη αναφέρεται ότι τα λογισµικά προγράµµατα µε εικόνες, βίντεο, ήχο, κινούµενα σχέδια, γραφήµατα, κουίζ αλλά και το ίδιο το Διαδίκτυο καταφέρνουν να µετατρέψουν τη διδασκαλία των οικονοµικών µαθηµάτων από δασκαλοκεντρική σε µαθητοκεντρική, µε τους µαθητές να κατέχουν τον σπουδαιότερο ρόλο στη διδακτική διαδικασία. Η σύγκριση της διεθνούς πραγµατικότητας µε το εγχώριο εκπαιδευτικό σύστηµα αποκαλύπτει διαφορές, κενά και ελλείµµατα προόδου σε αυτόν τον τοµέα. Σύµφωνα µε τη σχετική µελέτη που πραγµατοποιήθηκε σε οικονοµολόγους καθηγητές, η γενικότερη στάση των εκπαιδευτικών απέναντι σε αυτές τις εφαρµογές είναι θετική, γεγονός που αποτελεί αισιόδοξο µήνυµα για το µέλλον. Η συνεργασία των εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη για την ένταξη των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Άλλωστε, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές πρέπει να συνδράµουν στο έργο των εκπαιδευτικών και όχι να τους υποκαταστήσουν.
Λέξεις Κλειδιά: Οικονομική εκπαίδευση
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Διαδραστικές µέθοδοι
Νέες τεχνολογίες
Καθηγητές δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης
Πολυµέσα
Διαδίκτυο
Πληροφορική
Μαθητές
Πληροφορίες: ΔΙΠ ΠΛΗΡ/4 2006
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2006.
Η Βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διπλωματικής σε έντυπη μορφή σε κλειστή συλλογή.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GanaMsc2006.pdf1,39 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.