Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/387
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜακρίδου-Μπούσιου, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΣαμαράς, Μαργαρίτηςel
dc.date.accessioned2006-10-17T13:50:40Z-
dc.date.available2006-10-17T13:50:40Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/387-
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.el
dc.descriptionΔιατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2003.el
dc.descriptionΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ.254-279).el
dc.description005/2003el
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη επιχειρεί να αναπτύξει έναν τρόπο παροχής των οικονομικών γνώσεων κυρίως στη Δευτεροβάθμια, αλλά και στην Πρωτοβάθμια, Εκπαίδευση, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να εφαρμοστεί σε όλες τις σχολικές τάξεις και μετατρέπει την εκμάθηση των οικονομικών σε ευχάριστη διαδικασία. Επιλέξαμε να ασχοληθούμε με θεμελιώδεις έννοιες της οικονομικής επιστήμης κυρίως επειδή, σύμφωνα με τις διεθνείς μελέτες, μπορούν να διδαχθούν σε κάθε ηλικιακό επίπεδο. Πολλοί συγγραφείς – οικονομολόγοι, ιστορικοί και φιλόσοφοι – χρησιμοποιούν τα λογοτεχνικά έργα για να διδάξουν αρχές της οικονομικής επιστήμης και να μελετήσουν τις κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές συνθήκες που επικρατούσαν σε παλαιότερες εποχές. Οι περισσότεροι, έως τώρα, χρησιμοποιούσαν τα λογοτεχνικά έργα για να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των μαθητών και για να συνδέσουν την οικονομική επιστήμη με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Εμείς, χρησιμοποιώντας μεθόδους της θεωρίας της λογοτεχνίας, μετατρέπουμε τα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος της λογοτεχνίας σε κείμενα προβολής οικονομικών εικόνων. Χωρίς να υποσκελίζουμε την πλουραλιστική φύση της λογοτεχνίας, δίνουμε στο μαθητή την ευκαιρία να αναγνώσει το κείμενο και να το ξαναγράψει από την οικονομική οπτική χρησιμοποιώντας την παιδεία του. Για την ανάπτυξη αυτών των εννοιών δημιουργήσαμε ένα θεωρητικό μοντέλο ανάλυσης, το οποίο εξετάζει τα κείμενα με τα εξής κριτήρια: την αναγωγή σε κειμενικό πρότυπο, τη δομή της αφήγησης, την κοινωνία της εποχής του συγγραφέα ή της εξέλιξης του μύθου, τους χαρακτήρες και τα αντικείμενα του έργου. Με αυτό τον τρόπο, εκμεταλλευόμαστε τα λογοτεχνικά έργα για να προκαλέσουμε την οικονομική παιδεία των μαθητών και να αναλύσουμε την κοινωνία με βάση την οικονομική σκέψη, παρέχοντάς τους στοιχεία που θα διαμορφώσουν τις προσωπικές τους αξίες και θα τους μετατρέψουν σε ενεργούς πολίτες.el
dc.description.statementofresponsibilityΜαργαρίτης Ν. Σαμαράςel
dc.format.extent280 σ.el
dc.format.extent41458482 bytes-
dc.format.extent1520117 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/postscript-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΟικονομική εκπαίδευσηel
dc.subjectΟικονομία και λογοτεχνίαel
dc.subjectΟικονομική σκέψη στη λογοτεχνίαel
dc.subjectΔιδακτική των οικονομικώνel
dc.subjectΑνθολογία λογοτεχνικών κειμένωνel
dc.subjectΠαιδική λογοτεχνίαel
dc.subjectΑφηγηματολογία της οικονομίαςel
dc.subjectΟικονομικό φαντασιακόel
dc.subjectEconomic educationen
dc.subjectEconomics and literatureen
dc.subjectEconomic thought in literatureen
dc.subjectTeaching economicsen
dc.subjectAnthologies of literary textsen
dc.subjectChildren's literatureen
dc.subjectNarratology of economyen
dc.subjectEconomic imaginaryen
dc.titleΗ διδασκαλία των οικονομικών στη μέση εκπαίδευση: οικονομία και φαντασίαel
dc.title.alternativeTeaching economics in secondary school: economy and imaginationen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΚατσούλη, Ελένηel
dc.contributor.committeememberΤσολάκης, Χρίστοςel
dc.contributor.committeememberΚάτος, Αναστάσιοςel
dc.contributor.committeememberΚατσίκη-Γκίβαλου, Άνταel
dc.contributor.committeememberΚαραγιάννη, Στέλλαel
dc.contributor.committeememberΤρέσσου, Ευαγγελίαel
dc.contributor.committeememberΤσόπογλου, Σταύροςel
dc.contributor.departmentΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. (ΕΠ)el
Appears in Collections:Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Samaraslicense.pdfΔήλωση αποδέσμευσης (Ελεγχόμενη πρόσβαση)289.64 kBAdobe PDFView/Open
Samaras.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.