Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33543
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦραγκούλης, Ιωσήφel
dc.contributor.authorΛαζαρίδου, Γενοβέφαel
dc.date.accessioned2025-09-02T06:46:42Z-
dc.date.available2025-09-02T06:46:42Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33543en
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τη συμβολή της αξιολόγησης στη βελτίωση της ποιότητας του διδακτικού έργου. Η έρευνα διεξήχθη σε 153 εκπαιδευτικούς από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με τη χρήση ερωτηματολογίου που αναπτύχθηκε από τον Ιωσήφ Φραγκούλη, Καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα της ΑΣΠΑΙΤΕ. Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από τρεις διακριτές κλίμακες, οι οποίες επικεντρώνονται στη μέτρηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τον ρόλο της αξιολόγησης. Η πρώτη κλίμακα αξιολογεί τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το προσωπικό όφελος που προκύπτει από τη συμμετοχή τους στη διαδικασία της αξιολόγησης, εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο η αξιολόγηση επηρεάζει την ανάπτυξη των επαγγελματικών τους δεξιοτήτων. Η δεύτερη κλίμακα εξετάζει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με το όφελος που αποκομίζουν οι αξιολογητές από τη διαδικασία αυτή, αναδεικνύοντας τις αντιλήψεις τους για τη συμβολή της αξιολόγησης στην υποστήριξη και τη βελτίωση της ποιότητας της ηγεσίας στην εκπαίδευση (Goe & Stickler, 2008). Η τρίτη κλίμακα επικεντρώνεται στις αντιλήψεις για τη συμβολή της αξιολόγησης στη βελτίωση της σχολικής μονάδας συνολικά, εστιάζοντας στην ανάπτυξη ενός θετικού κλίματος και στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της σχολικής διοίκησης (Fullan, 2016). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η θέση των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική ιεραρχία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των αντιλήψεων τους για τον λόγο από την αξιολόγηση. Συγκεκριμένα, οι Υποδιευθυντές και οι Διευθυντές φαίνεται να έχουν ελαφρώς πιο θετική στάση απέναντι στη διαδικασία σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς, αποδίδοντας μεγαλύτερη αξία στη συμβολή της αξιολόγησης στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και της λειτουργίας της σχολικής μονάδας (Tschannenetal, 2015). Ωστόσο, η ανάλυση δεν έδειξε στατιστικά σημαντικές διαφορές που σχετίζονται με το φύλο ή την αλληλεπίδρασή του με τη θέση στην εκπαίδευση, παρά τις διαφορές στις μέσες τιμές. Οι παρατηρήσεις αυτές υποδεικνύουν την ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης του τρόπου με τον οποίο η αξιολόγηση μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικότερα για όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία και προτείνουν τη δημιουργία κατάλληλων στρατηγικών υποστήριξης που θα ενισχύσει τη συνεργασία και τη θετική αποδοχή της αξιολόγησης από όλους τους εκπαιδευτικούς (Marshetal, 2001). Έτσι, η ανάπτυξη στοχευμένων παρεμβάσεων, όπως εργαστήρια ή σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, ενδέχεται να συμβάλει στη βελτίωση της κατανόησης και της αντίληψης των διαδικασιών αξιολόγησης, ελαχιστοποιώντας τις ανησυχίες τους και ενισχύοντας την εκπαιδευτική διαδικασία.el
dc.format.extent131-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΑξιολόγηση εκπαιδευτικώνel
dc.titleΔιερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτικών σε σχέση με τη συμβολή της αξιολόγησης στη βελτίωση της ποιότητας του διδακτικού τους έργουel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LazaridouGenovefaMsc2025.pdf2.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.