Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33398
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΜάσιου, Ελένηel
dc.date.accessioned2025-07-14T10:53:18Z-
dc.date.available2025-07-14T10:53:18Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33398-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει τη σχέση ανάμεσα στην ψυχολογική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την εργασιακή ικανοποίηση, καθώς και με τη δέσμευσή τους στην εργασία. Αρχικά, έγινε ανασκόπηση της κατάστασης στην εκπαίδευση και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα, που δημιουργούν την ανάγκη για την ενδυνάμωσή τους. Στη συνέχεια, μελετήθηκαν οι παράγοντες που συντελούν στην ενίσχυση της ψυχολογικής ενδυνάμωσης και ακολουθεί η ανάλυση των στοιχείων που επηρεάζουν τόσο την εργασιακή ικανοποίηση όσο και τη δέσμευση στο εργασιακό περιβάλλον. Επιπλέον, διερευνήθηκε η αλληλεπίδραση μεταξύ των εν λόγω μεταβλητών, βάσει των ευρημάτων της πρόσφατης βιβλιογραφίας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 162 εκπαιδευτικοί, διευθυντές και υποδιευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κυρίως από το Νομό Θεσσαλονίκης. Για την συλλογή των δεδομένων της έρευνας αξιοποιήθηκαν τα εξής ψυχομετρικά εργαλεία: α) η κλίμακα Ψυχολογικής Ενδυνάμωσης (Psychological Empowerment Instrument), β) η κλίμακα Εργασιακής Ικανοποίησης (Job Satisfaction Questionnaire) και γ) η κλίμακα Εργασιακής Δέσμευσης (Utrecht Work Engagement Scale). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ψυχολογική ενδυνάμωση σχετίζεται θετικά τόσο με την εργασιακή ικανοποίηση όσο και με τη δέσμευση. Ειδικότερα, τα ευρήματα από τις αναλύσεις παλινδρόμησης αποκάλυψαν ότι η ψυχολογική ενδυνάμωση και οι διαστάσεις της (ιδίως ο αυτοκαθορισμός και η επίδραση) αποτελούν προβλεπτικούς παράγοντες της εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, η ψυχολογική ενδυνάμωση και ειδικότερα η διάσταση του νοήματος αναδείχτηκαν σημαντικοί παράγοντες πρόβλεψης της δέσμευσης στην εργασία των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τέλος προτείνονται στρατηγικές για την αξιοποίηση των ευρημάτων με στόχο την εργασιακή ευημερία των εκπαιδευτικών, την εργασιακή τους εξέλιξη καθώς και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος.el
dc.format.extent105-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΨυχολογική Ενδυνάμωσηel
dc.subjectΕργασιακή Ικανοποίησηel
dc.subjectΔέσμευση στην εργασίαel
dc.subjectΕκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσηςel
dc.titleΔιερεύνηση της σχέσης της ψυχολογικής ενδυνάμωσης με την ικανοποίηση και τη δέσμευση στην εργασία των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MasiouEleniMsc2025.pdf917.03 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons