Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33323
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαβασιλείου, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΚουρτίδης, Συμεώνel
dc.date.accessioned2025-07-07T06:58:16Z-
dc.date.available2025-07-07T06:58:16Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33323-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία διερευνά τις σχέσεις μεταξύ του νοήματος ζωής, της συναισθηματικής εργασίας και της επαγγελματικής ικανοποίησης στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εστιάζει στη μελέτη του τρόπου με τον οποίο οι εσωτερικοί ψυχολογικοί πόροι των εκπαιδευτικών, όπως η αίσθηση σκοπού και η συναισθηματική ρύθμιση, επηρεάζουν την επαγγελματική τους ευημερία. Το θεωρητικό πλαίσιο θεμελιώνεται σε σύγχρονες θεωρίες ψυχολογίας και διοίκησης της εκπαίδευσης, υποστηρίζοντας τη σημασία της αυθεντικής συναισθηματικής έκφρασης και της υπαρξιακής νοηματοδότησης του επαγγέλματος. Η εργασία αναδεικνύει τη συναισθηματική εργασία ως καθοριστική αλλά συχνά αφανή διάσταση του εκπαιδευτικού ρόλου και τη συνδέει με δείκτες επαγγελματικής ικανοποίησης και ψυχικής ανθεκτικότητας. Η εκπαιδευτική πράξη προσεγγίζεται ως πεδίο υπαρξιακής εμπλοκής, στο οποίο η αναγνώριση του νοήματος και η ενδυνάμωση της επαγγελματικής ταυτότητας λειτουργούν προστατευτικά. Η έρευνα συμβάλλει στη θεωρητική εμβάθυνση του πεδίου και υποδεικνύει την αναγκαιότητα παρεμβάσεων ενίσχυσης της ψυχοσυναισθηματικής στήριξης των εκπαιδευτικών στο σύγχρονο σχολείο. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η βαθιά δράση και η αυθεντική συναισθηματική έκφραση σχετίζονται θετικά με την επαγγελματική ικανοποίηση, ενώ η επιφανειακή δράση συσχετίζεται αρνητικά. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η συναισθηματική εργασία διαμεσολαβεί εν μέρει τη σχέση μεταξύ νοήματος ζωής και ικανοποίησης. Τα ευρήματα προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες για την ανάπτυξη παρεμβάσεων ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και τη διατήρηση της επαγγελματικής τους ευημερίας.el
dc.format.extent111-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΝόημαel
dc.titleΣχέσεις νοήματος ζωής, συναισθηματικής εργασίας και επαγγελματικής ικανοποίησης: έρευνα σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KourtidisSymeonMsc2025.pdf2.44 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons