Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33276
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΖαφειρόπουλος, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.authorΚώτσης, Παναγιώτηςel
dc.date.accessioned2025-06-24T04:15:22Z-
dc.date.available2025-06-24T04:15:22Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33276en
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025.el
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία διερεύνησε τη σχέση μεταξύ των παραγόντων του τεχνολογικού άγχους και της ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, εξετάστηκε η επίδραση των δημογραφικών χαρακτηριστικών στο τεχνολογικό άγχος, καθώς και η πιθανή συσχέτιση της ψυχικής ανθεκτικότητας με τις πέντε επιμέρους διαστάσεις του. Για τη μέτρηση του τεχνολογικού άγχους χρησιμοποιήθηκε το Technostress Creators Inventory (TCI) των Ragu-Nathan et al. (2008), ενώ για τη μέτρηση της ψυχικής ανθεκτικότητας χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Ανθεκτικότητας (CD-RISC-25) των Connor-Davidson (2003). Για να εκτιμηθεί η εγκυρότητα και η αξιοπιστία της κλίμακας Technostress Creators Inventory (TCI) διενεργήθηκε πιλοτική έρευνα. Όλοι οι παράγοντες του τεχνολογικού άγχους βρέθηκε να έχουν υψηλή εσωτερική συνοχή Cronbach’s α > 0,70, Δείγμα της κύριας έρευνας αποτέλεσαν 420 εκπαιδευτικοί. Το τεχνολογικό άγχος των εκπαιδευτικών βρέθηκε να είναι σε μέτριο επίπεδο, ενώ η ψυχική τους ανθεκτικότητα κυμαίνονταν σε μέτριο προς υψηλό. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ηλικία και η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών συσχετίζονται θετικά με τις περισσότερες διαστάσεις του τεχνολογικού άγχους. Αντίθετα, το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης (μεταπτυχιακό ή διδακτορικό) συνέβαλε στη μείωση της τεχνο-πολυπλοκότητας και της τεχνο-ανασφάλειας. Επιπλέον, δε διαπιστώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς το φύλο. Η τεχνολογική αβεβαιότητα φάνηκε να σχετίζεται κυρίως με την ηλικία, ενώ η ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών συσχετίστηκε αρνητικά και στατιστικά σημαντικά με τις περισσότερες διαστάσεις του τεχνολογικού άγχους, χωρίς όμως να επηρεάζει την τεχνο-αβεβαιότητα. Διαπιστώθηκε ότι η αύξηση της ψυχικής ανθεκτικότητας συνοδεύεται από μείωση του τεχνολογικού άγχους. Οι ηλικιωμένοι και πιο έμπειροι εκπαιδευτικοί εμφανίζουν αυξημένα επίπεδα τεχνολογικού άγχους ως προς τους νεότερους.el
dc.format.extent137-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΤεχνολογικό άγχοςel
dc.subjectΨυχική ανθεκτικότηταel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.titleΔιερεύνηση της σχέσης μεταξύ των διαστάσεων του τεχνολογικού άγχους (technostress) και της ψυχικής ανθεκτικότητας (resilience) των εκπαιδευτικών δημόσιων σχολείωνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KotsisPanagiotisMsc2025.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons