Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33276Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.advisor | Ζαφειρόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
| dc.contributor.author | Κώτσης, Παναγιώτης | el |
| dc.date.accessioned | 2025-06-24T04:15:22Z | - |
| dc.date.available | 2025-06-24T04:15:22Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33276 | en |
| dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025. | el |
| dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία διερεύνησε τη σχέση μεταξύ των παραγόντων του τεχνολογικού άγχους και της ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, εξετάστηκε η επίδραση των δημογραφικών χαρακτηριστικών στο τεχνολογικό άγχος, καθώς και η πιθανή συσχέτιση της ψυχικής ανθεκτικότητας με τις πέντε επιμέρους διαστάσεις του. Για τη μέτρηση του τεχνολογικού άγχους χρησιμοποιήθηκε το Technostress Creators Inventory (TCI) των Ragu-Nathan et al. (2008), ενώ για τη μέτρηση της ψυχικής ανθεκτικότητας χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Ανθεκτικότητας (CD-RISC-25) των Connor-Davidson (2003). Για να εκτιμηθεί η εγκυρότητα και η αξιοπιστία της κλίμακας Technostress Creators Inventory (TCI) διενεργήθηκε πιλοτική έρευνα. Όλοι οι παράγοντες του τεχνολογικού άγχους βρέθηκε να έχουν υψηλή εσωτερική συνοχή Cronbach’s α > 0,70, Δείγμα της κύριας έρευνας αποτέλεσαν 420 εκπαιδευτικοί. Το τεχνολογικό άγχος των εκπαιδευτικών βρέθηκε να είναι σε μέτριο επίπεδο, ενώ η ψυχική τους ανθεκτικότητα κυμαίνονταν σε μέτριο προς υψηλό. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ηλικία και η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών συσχετίζονται θετικά με τις περισσότερες διαστάσεις του τεχνολογικού άγχους. Αντίθετα, το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης (μεταπτυχιακό ή διδακτορικό) συνέβαλε στη μείωση της τεχνο-πολυπλοκότητας και της τεχνο-ανασφάλειας. Επιπλέον, δε διαπιστώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς το φύλο. Η τεχνολογική αβεβαιότητα φάνηκε να σχετίζεται κυρίως με την ηλικία, ενώ η ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών συσχετίστηκε αρνητικά και στατιστικά σημαντικά με τις περισσότερες διαστάσεις του τεχνολογικού άγχους, χωρίς όμως να επηρεάζει την τεχνο-αβεβαιότητα. Διαπιστώθηκε ότι η αύξηση της ψυχικής ανθεκτικότητας συνοδεύεται από μείωση του τεχνολογικού άγχους. Οι ηλικιωμένοι και πιο έμπειροι εκπαιδευτικοί εμφανίζουν αυξημένα επίπεδα τεχνολογικού άγχους ως προς τους νεότερους. | el |
| dc.format.extent | 137 | - |
| dc.language.iso | el | en |
| dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | el |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
| dc.subject | Τεχνολογικό άγχος | el |
| dc.subject | Ψυχική ανθεκτικότητα | el |
| dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el |
| dc.title | Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ των διαστάσεων του τεχνολογικού άγχους (technostress) και της ψυχικής ανθεκτικότητας (resilience) των εκπαιδευτικών δημόσιων σχολείων | el |
| dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
| dc.type | Text | en |
| dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία | el |
| Appears in Collections: | Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ) | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| KotsisPanagiotisMsc2025.pdf | 1.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License