Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33106
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηνικολάου, Σοφίαel
dc.contributor.authorΧατζηρουσία, Μαρίαel
dc.date.accessioned2025-06-10T05:53:37Z-
dc.date.available2025-06-10T05:53:37Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33106-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα αποσκοπεί να διερευνήσει τη συσχέτιση ανάμεσα στη «Συναισθηματική Νοημοσύνη» και την «Ικανότητα υποστήριξης των παιδιών που πενθούν» σε δείγμα 130 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Ν=130). Επιπλέον, στη συγκεκριμένη έρευνα διερευνάται η διαφοροποίηση των επιπέδων «Ικανότητας υποστήριξης πενθούντων παιδιών» και της «Συναισθηματικής Νοημοσύνης» των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ως προς τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι παρουσιάζεται χαμηλή θετική συσχέτιση (ρ=0,201) σε στατιστικά σημαντικό επίπεδο (p<0,05) ανάμεσα στη «Ρύθμιση των συναισθημάτων», μία διάσταση της «Συναισθηματικής Νοημοσύνης», και την «Ικανότητα υποστήριξης των πενθούντων παιδιών» από τους εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, από την εξέταση των δημογραφικών στοιχείων καταγράφεται μία στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση της «Επικοινωνιακής ετοιμότητας» διαχείρισης σχολικού πένθους ανά κατηγορία σύμβασης εργασίας (U=p<0,05), με τους αναπληρωτές να επιδεικνύουν υψηλότερα ποσοστά «Επικοινωνιακής ετοιμότητας» σε σύγκριση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Η συσχέτιση που καταγράφεται στην επιστημονικά τεκμηριωμένη βιβλιογραφία ανάμεσα στη «Συναισθηματική Νοημοσύνη» και την ηλικία των εκπαιδευτικών, επιβεβαιώνεται στην παρούσα έρευνα, καθώς εντοπίζεται διαφοροποίηση των επιπέδων «Συναισθηματικής Νοημοσύνης» στην υποκλίμακα της «Εκτίμησης των συναισθημάτων εαυτού» με το πέρας της ηλικίας (χ²=p<0,05). Πιο συγκεκριμένα, αποδεικνύεται ότι οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν σε μεγαλύτερα ηλικιακά επίπεδα (41-50 ετών) είναι σε θέση να αναγνωρίζουν, να κατανοούν και να αξιολογούν τα συναισθήματά τους σε υψηλότερο βαθμό συγκριτικά με τους νεότερους εκπαιδευτικούς. Τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνας στοιχειοθετούν τη σημασία εφαρμογής της περιθανάτιας αγωγής στο σχολικό πλαίσιο και της καλλιέργειας «Συναισθηματικής Νοημοσύνης» στους εκπαιδευτικούς, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται επαρκώς στις ανάγκες των μαθητών/τριών που πενθούν. Λέξεις κλειδιά: Συναισθηματική Νοημοσύνη, Ικανότητα υποστήριξης πενθούντων παιδιών, περιθανάτια αγωγή, απώλεια, πένθος, εκπαιδευτικοί, σχολικό πλαίσιοel
dc.description.abstractThis study aims to investigate the correlation between “Emotional Intelligence” and the “Ability to aid the grieving children” in a sample of 130 primary education teachers (N=130). Furthermore, the current study explores the differentiation in levels of primary school teachers' “Ability to support grieving children” and “Emotional Intelligence” based on their demographic characteristics. The findings reveal a low positive correlation (ρ=0.201) at a statistically significant level (p<0.05) between “Emotion regulation”, a dimension of “Emotional Intelligence”, and the “Ability to aid grieving children”. Additionally, an analysis of demographic data indicates a statistically significant differentiation in “Communication preparedness” associated with addressing children's grief depending on the employment contract type (U=p<0.05). Substitute teachers demonstrated higher “Communication preparedness” in addressing children's grief compared to teachers with permanent working contracts. The relationship between “Emotional Intelligence” and age, as documented in evidence-based literature, is also confirmed in this study. The findings highlight a variation in the levels of “Emotional Intelligence” in the “Self-Emotion Appraisal” subscale with increasing age (χ2=p<0.05). Specifically, teachers in older age groups (41-50 years old) were shown to recognize, understand, and evaluate their emotions to a greater extent compared to younger teachers. The conclusions of this study emphasize the importance of implementing death education within the school context and fostering “Emotional Intelligence” among teachers in order to enable them to adequately meet the needs of grieving students. Keywords: Emotional Intelligence, Ability to support the grieving children, death education, grief, loss, teachers, school contexten
dc.format.extent135el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectΣυναισθηματική Νοημοσύνηel
dc.subjectΙκανότητα υποστήριξης πενθούντων παιδιώνel
dc.subjectΠεριθανάτια αγωγήel
dc.subjectΑπώλειαel
dc.subjectΠένθοςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΣχολικό πλαίσιοel
dc.titleΠένθος: Η διερεύνηση της συσχέτισης ανάμεσα στη Συναισθηματική Νοημοσύνη εκπαιδευτικών και την Ικανότητά τους για υποστήριξη πενθούντων παιδιώνel
dc.title.alternativeGrief: Exploring the correlation between Teachers' Emotional Intelligence and their Ability to support grieving childrenel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatzirousiaMariaMsc2025.pdf5.64 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons