Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33103
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦραγκούλης, Ιωσήφel
dc.contributor.authorΧατζηγεωργίου, Δέσποιναel
dc.date.accessioned2025-06-10T05:46:31Z-
dc.date.available2025-06-10T05:46:31Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/33103-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την αποτελεσματικότητα της αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδακτική πράξη. Η μελέτη βασίστηκε σε ποσοτική μεθοδολογία και υλοποιήθηκε με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου που διανεμήθηκε διαδικτυακά σε δείγμα 142 εκπαιδευτικών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Το εργαλείο μέτρησης περιλάμβανε πέντε θεματικές υποκλίμακες: τον διδακτικό σχεδιασμό, τη χρήση βιωματικών συμμετοχικών τεχνικών, την παιδαγωγική αξιοποίηση, την αξιοποίηση κατάλληλων εκπαιδευτικών υλικών και τις διαδικασίες αξιολόγησης. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν γενικά τη θετική στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στις ΤΠΕ, με υψηλές μέσες τιμές και ισχυρές θετικές συσχετίσεις μεταξύ των επιμέρους διαστάσεων. Στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις διαπιστώθηκαν ως προς το φύλο, την ειδικότητα και την εκπαιδευτική προϋπηρεσία, ενώ η ηλικία, η περιοχή και η εργασιακή κατάσταση δεν έδειξαν να επηρεάζουν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών. Ο συντελεστής α του Cronbach κυμάνθηκε από 0,841 έως 0,920, καταδεικνύοντας την υψηλή αξιοπιστία του εργαλείου. Η υψηλή συσχέτιση μεταξύ των επιμέρους διαστάσεων αξιοποίησης των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη αναδεικνύει την ανάγκη για μια ενιαία, συνεκτική και ολιστική προσέγγιση της ένταξής τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη για ολιστική και εξατομικευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφοροποιήσεις στις ανάγκες τους και τα χαρακτηριστικά κάθε ομάδας, προκειμένου να ενισχυθεί η ουσιαστική ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.el
dc.format.extent91el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΤΠΕ στην εκπαίδευσηel
dc.subjectΠρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.subjectΑντιλήψεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΑξιοποίηση ΤΠΕel
dc.subjectΔιδακτική πράξηel
dc.titleΑπόψεις εκπαιδευτικών ως προς την αποτελεσματικότητα αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στο διδακτικό τους έργοel
dc.title.alternativeEducator's perspectives on the effectiveness of utilizing ICT in their teaching practiceen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatzigeorgiouDespoinaMsc2025.pdf3 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons